رشد خودآگاهی و توانایی‌های دفاعی؛ نویدبخش پیروزی فلسطین
کد خبر: 3972637
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

رشد خودآگاهی و توانایی‌های دفاعی؛ نویدبخش پیروزی فلسطین

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان گفت: رشد خودآگاهی، توانایی‌های دفاعی، انگیزه و امید در ملت‌های مسلمان، گرایش به شعارهای اسلامی و قرآنی، استقلال‌طلبی و خوداتکایی نویدبخش آینده روشن و پیروزی فلسطین است.

رشد خودآگاهی و توانایی‌های دفاعی؛ نویدبخش پیروزی فلسطینبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جواد جعفری، مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان، شب گذشته، 29 اردیبهشت‌ماه در اجتماع خودجوش طلاب و اعضای هیئت‌های مذهبی زنجان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین اظهار کرد: رژیم جعلی اسرائیل یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملت‌های مسلمان است و دفاع از مظلوم و مبارزه با استکبار هم ریشه قرآنی دارد و هم وظیفه انسانی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری امروز موازنه قوا به نفع دنیای اسلام تغییر یافته و حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا، ضعف‌ها و اختلالات عمیق ساختاری، مدیریتی و اخلاقی، غربی‌ها را در برابر جهان، عریان کرده است. همچنین امروز می‌بینیم موشک‌های مقاومت رژیم صهیونیست را مستاصل کرده است.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه با مژده‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی راه مقاومت و پیروزی به بهترین وجه ادامه پیدا کرده است، افزود: رشد نیروهای مقاومت در حساس‌ترین مناطق اسلامی، رشد توانایی‌های دفاعی و هجومی، رشد خودآگاهی، انگیزه و امید در ملت‌های مسلمان، رشد گرایش به شعارهای اسلامی و قرآنی، رشد علمی، استقلال‌طلبی و خوداتکایی در ملت‌ها نشانه‌های مبارکی است که آینده بهتر را نوید می‌دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به اینکه مراحل مبارزه با ظالم شامل مراحل قرآنی، انسانی و غریزی است، ابراز کرد: خداوند در قرآن می فرماید: اگر شما اعتقاد به خداوند دارید و جهان آخرت و آموزه‌های دینی را قبول دارید چه شده که در راه الهی مبارزه نمی کنید؟ همچنین بارها در قرآن بیان شده که متجاوزان را از سرزمین خود بیرون کنید.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی آمده که اگر کسی خدا و پیامبر را قبول ندارد و تعصب مذهبی ندارد، خداوند آن‌ها را به روحیه انسانی و وجدان بیدار انسانی فرا می‌خواند و می‌فرماید: اگر برای خدا نمی‌جنگید، برای مردان، زنان، کودکان و مستضعفان که مورد ظلم واقع شده‌اند، مبارزه کنید و این درحالی است که تصاویر جنایات صهیونیست‌ها هر انسان باوجدانی را به تاثر وادار می‌کند که قرآن می‌فرماید اگر ایمان ندارید به خاطر انسانیت مبارزه کنید.

جعفری با بیان اینکه یک حیوان در مقابل خطر و حمله دیگر موجودات ازخود دفاع می‌کند، تصریح کرد: حتی اگر کسی وجدان انسانی و انسانیت هم نداشته باشد، به طور غریزی در مقابل تهاجم موضع می‌گیرد. این نوع مبارزه، یک غریزه‌ای است پس چطور می‌شود که برخی انسان‌ها حتی به تعبیر قرآن کریم از حیوانات هم پَست‌ترند.

وی با اشاره به اینکه برخی رفتار سعودی‌ها به عنوان یک گاو شیرده برای آمریکا را نمونه موفق دیپلماسی معرفی و افکار عمومی دنیا را تحریف می‌کنند، اظهار کرد: آمریکای جنایتکار از آن سر دنیا به بهانه امنیت خود به منطقه ما لشکرکشی می‌کند و مانند یک حیوان از امنیت خود دفاع می‌کند اما برخی‌ها که ادعای اسلام و مسلمانی دارند به قدر یک حیوان هم اقدامی ندارند و این‌ها از حیوان هم پَست‌تر هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان مسئله مقاومت برای آرمان آزادی، مبارزه با کفار و مهاجمان و حفظ تمامیت ارضی و اعتقادات مسلمانان را مهم خواند و گفت: کسانی که مسئله تسلیم در برابر استکبار و کنار آمدن با کفار به هر طریق را تئوریزه می‌کنند، کسانی هستند که در برابر استکبار، سُستی کرده و زمینه آمدن استکبار را فراهم می‌کنند که وظیفه همه ما مقابله با آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه حیات طیبه و اقتدار کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران مدیون فداکاری‌های مردان میدان است، تصریح کرد: مطرح‌کنندگان دوگانه بین میدان و دیپلماسی در برابر استکبار جهانی، سُستی می‌کنند. این افراد به دنبال تئوریزه کردن روحیه تسلیم در برابر استکبار جهانی هستند.

انتهای پیام
captcha