کد خبر: 3973045
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰

5 نکته مهم ثبت برند که تاکنون نمی‌دانستید

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که برندی برای خود داشته باشید؟ اصلا با مفهوم برند و کاربرهای آن تا چه اندازه آشنایی دارید؟ اگر به دنبال اطلاعاتی در رابطه با ثبت برند و نام تجاری هستید، پیشنهاد می‌دهیم که به 5 نکته مهم مندرج در این مطلب دقت کنید.

5 نکته مهم ثبت برند که تاکنون نمی دانستیدتا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که برندی برای خود داشته باشید؟ اصلا با مفهوم برند و کاربرهای آن تا چه اندازه آشنایی دارید؟ اگر به دنبال اطلاعاتی در رابطه با ثبت برند و نام تجاری هستید، پیشنهاد می‌دهیم که به این 5 نکته مهم دقت کنید تا با 0 تا 100 مدارک و نحوه درخواست برند در سال 1400 آشنا شوید.

1) برند چیست؟

خوب اجازه دهید همه چیز را از همان ابتدا به طور شفاف توضیح دهیم تا در ادامه ابهامی برای شما وجود نداشته باشد و با این موضوع شروع می کنیم که اصلا برند چیست؟ احتمالا تا به حال اسم محصولات بسیاری را شنیده ایم. به عنوان مثال از شما می‌پرسند از چه شامپویی استفاده می‌کنید و شما نام شامپویی خاص را می‌آورید.

این نام در واقع برند آن محصولات یا همان نام تجاری آن ها است. شما اگر محصولی خاص را تولید می کنید، یا حتی خدمت خاص را در جامعه ارائه می دهید، برای شناختن به یک نام نیاز دارید و به آن نام برند گفته می شود. به همین سادگی مفوم برند قابل درک است، آن را سخت کند.

2) برای ثبت برند چه کار کنیم؟

بعد از مطالب بالا احتمالا به دنبال پاسخ چنین سوالی باشید، حالا که با اهمیت ثبت یک برند به خوبی آشنا شده‌اید، به دنبال راهی برای شروع کار و ثبت آن برند خواهید بود، به همین دلیل قصد داریم در این قسمت به این موضوع مهم بپردازیم و پیشنهاد می‌دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

در ابتدا باید به دنبال نامی مناسب برای برند خود باشید. فراموش نکنید که شما با همین نام شناخته می شوید، به همین دلیل نامی را انتخاب کنید که متناسب با کسب و کار شما باشد و البته زیبایی و جذابیت بسیاری را هم برای مخاطب های شما داشته باشد.

بعد از این کار لازم است که مراحل اداری و قانونی را پشت سر بگذارید تا مطمئن شوید که برند شما به طور کامل به ثبت رسیده است و در نهایت با مشکلی مواجه نشوید. در این زمان به شما پیشنهاد می دهیم که به تنهایی برای ثبت یک برند اقدام نکنید. شرکت و موسسه ثبتی بسیاری هستند که به شما کمک می‌کنند که برند خود را به سادگی به ثبت برسانید.

برای ثبت یک برند شما به مدارک مهمی نیاز دارید و باید مراحل خاصی را هم پشت سر بگذارید، اما در نهایت مطمئن باشید که این کار برای پیشرفت کسب و کار شما لازم است و به همین دلیل ببرای آن اهمیت خاصی هم قائل باشید.

3) مراحل ثبت برند

احتمالا این موضوع را به خوبی می دانید که انجام هر کار اداری به یک سری مراحل خاص نیاز دارد که باید آن ها را پشت سر بگذارید. البته در بعضی از موارد شاهد این هستیم که تعدادی از مراحل انجام کارها به صورت غیر حضوری انجام می شود و همین موضوع اگر چه به ظاهر مزیت به حساب می‌آید، اما حساسیت کار را بیشتر هم کرده است.

ثبت برند هم از آن کارهایی است که تعدادی از مراحل آن به صورت غیر حضوری و اینترنتی انجام می شود. اگر زمان کافی برای پیگیری این مراحل ندارید، یا اطلاعات کافی را برای انجام چنین کاری در اختیار ندارید، این کار را به یک کارشناس متخصص بسپارید تا مراحل را به صورت کامل و دقیق برای شما پیگیری کند.

در ابتدا شما باید مدارک لازم برای ثبت یک برند را آماده کنید. سپس در سامانه اداره مالکیت معنوی ثبت نام اولیه را انجام داده، فرم ها را تکمیل کرده و در صورت نیاز مدارک را بارگذاری کنید. هزینه های مربوط به این کار را پپرداخت کنید و فیش های آن را ارائه دهید. در صورت تائید کارشناس های مربوطه باید برای انتشار آگهی در روزنامه آماده شوید. در نهایت برند شما به ثبت رسیده است.

اما آیا ثبت برند به همین سادگی ست که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم؟ طبیعتا پاسخ منفی است. ثبت یک برند جزئیات بسیاری دارد و باید به همه آن ها توجه داشت، علاوه بر این کارشناسان اداره ثبت مالکیت معنوی حساسیت بسیاری را به خرج می‌دهند، پس باید مدارک و فرم ها را به صورت حساب شده‌ای تکمیل کرده و ارائه دهید تا در نهایت با مشکلی روبه‌رو نشوید.

4) چه مدارکی برای ثبت برند نیاز است؟

برند خود را به دو صورت می توانید به ثبت برسانید. در ابتدا مالکیت برند شما می‌تواند یک شخص حقیقی باشد، یا شخصی حقوقی (یک شرکت) مالکیت برند را داشته باشد. در این دو حالت به مدارک مختلفی برای ثبت نیاز خواهید داشت و به همین دلیل در ادامه به طور تکمیل این موارد را توضیح خواهیم داد.

ثبت برند و نام تجاری حقیقی

در این حالت به مدارک زیر نیاز خواهید داشت؛

مدارک شناسایی و هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه شخص متقاضی.
کپی کارت بزرگانی، این ارت در زمانی کاربرد دارد که قصد دارید برند خود را به صورت لاتین به ثبت برسانید.
اگر فعالیت شما به مجوز خاصی نیاز دارد، از مجوز دریافتی خود هم کپی تهیه کنید و آن را ارائه دهید.

ثبت برند و نام تجاری حقوقی

در این حالت به مدارک زیر نیاز خواهید داشت؛

کپی شناسنامه و کارت ملی اعضای اصلی شرکت(این اعضا متناسب با نوع شرکت شما تعداد خاصی دارند).

از روزنامه تأسیس خود هم کپی تهیه کنید و آن را ارائه دهید.

اگر شرکت شما تا به این زمان تغییراتی داشته است که احتمالا تغییراتی هم داشته، باید از روزنامه آخرین تغییرات هم کپی تهیه کرده و آن را ارائه دهید.

در صورتی که فعالیت شرکت شما هم به مجوز خاصی نیاز داشته است، از آن مجوز هم باید کپ تهیه کرده و ارائه دهید. در این حالت هم اگر نیاز به ثبت برند لاتین دارید، به کپی کارت بازرگانی نیاز خواهید داشت.

5) هزینه ثبت برند چقدر است؟

بعد از هر آنچه در رابطه با ثبت یک برند بیان کردیم، یکی از مهم ترین سؤال‌هایی که وجود دارد این است که اصلا چه هزینه ای را برای این کار باید پرداخت کرد؟ خوب اگر بخواهیم صادقانه توضیح دهیم، این مبلغ دقیق نیست و به عوامل بسیاری بستگی دارد.

عواملی مانند؛

هزینه مجوزهای مورد نیاز
هزینه کارت بازرگانی
هزینه پرداختی به اداره مالکیت معنوی (همین هزینه با توجه به تعداد طبقات برند شما و همچنین نوع مالکیت آن مشخص می شود)
هزینه آگهی روزنامه
و ...
بر روی این هزینه‌ها تأثیر می گذارند.

الان زمان آن رسیده که خبر مهمی که از آن ابتدا به شما قول داده بودیم را بگوییم. ثبتینو یک مؤسسه قانونی و معتبر است که کارهای ثبت برند را برای شما انجام می دهد. نکته‌های مهم در مؤسسه ما بسیارند، اما به طور کلی توجه داشته باشید که کارشناس‌های این مؤسسه کاملاً در کار خود حرفه‌ای هستند و تجربه بالایی در این کار دارند.

هزینه‌های دریافتی در مؤسسه ثبت برند ثبتینو بسیار منصفانه است و نیاز نیست برای ثبت یک برند هزینه‌های هنگفتی را پرداخت کنید. علاوه بر همه این خوبی‌ها مشاوره‌های اولیه در این مؤسسه به طور رایگان انجام می‌شوند و دیگر بابت هزینه‌ها هیچ‌گونه نگرانی خاصی نخواهید داشت.

انتهای پیام
captcha