رابط کاربری و بهبود ظاهر یک سایت، از ترند های برتر سالهای اخیر در طراحی سایت بوده است.
گوگل و سایر موتورهای جستجو موضوع رابط کاربری و تجربه کاربری را یکی از مهم ترین الویت های رتبه دادن به سایت ها قرار داده اند.
هرچقدر یک فرد یا شرکت به درستی از المان ها، رنگ ها و نکات فنی در طراحی سایت خود استفاده کرده باشد، باعث رضایت هرچه بیشتر کاربرد و در نهایت خرید محصول یا خدمات میشود.
در این مقاله ما سعی داریم چند تکنیک کاربردی در جهت بهبود ظاهر یک سایت را خدمت شما معرفی کنیم. پس تا پایان ، همراه ما باشید ...
در انتخاب عکس های وبسایتتان دقت بیشتری داشته باشید. از عکس های کلیشه ای و گاها اغراق آمیز یا دروغین استفاده نکنید.
اگر وبسایت فروشگاهی هستید، سعی کنید خودتان دست به کار شوید و از تک تک محصولات به صورت حرفه ای عکاسی کنید و یا اگر صاحب یک وبسایت شرکتی هستید سعی کنید از عکسهای واقعی محیط کار و کارمندان خود استقاده کنید. باور کنید استفاده از همین تکنیک، باعث میشود مخاطب خیلی سریع به سایت شما اعتماد کند.
در ضمن به این نکته هم توجه داشته باشید که موتورهای جستجو مانند گوگل، به راحتی تکراری بودن و کیفیت پایین عکس ها را با الگوریتم های خود، تشخیص میدهند. این موضوع در کسب رتبه های بالای گوگل نیز تاثیر گذار است.
در برخی از وبسابت ها به حدی فونت انتخابی و سایز آن نامناسب است که سایت را باز نکرده از آن خارج میشویم. گاهی ترجیح میدهیم نسخه یک پزشک را بخوانیم اما محتوای اینگونه از سایتها را مطالعه نکنیم.
سعی کنید از یک فونت خوانا و اندازه متوسط که نه ظاهر سایت را زشت کند ونه برای افرادی که از نظر بینایی ضعیف هستند خواندنش سخت باشد استفاده کنید. به فاصله مناسب متن ها از بالا و بغل نیز توجه داشته باشید.
وبسایت شرکتی: ایران یکان
وبسایت پزشکی: فونت های شبنم و ایران سنس
وبسایت خبری: فونت های وزیر و تنها
وبسایت آموزشی: فونت های پرستو، لاله زار و ایران سنس
وبسایت فروشگاهی: فونت های یکان، شبنم و صمیم
رنگ هایی که شما برای کلمات، قالب، اعداد، تصاویر و ... وبسایتتان انتخاب میکنید هر کدام، احساس متفاوت و خاصی را به مخاطب القا میکند. این احساسات میتواند در قالب هیجان، شادی، قدرت، غم، سلامت، ثروت و ... گنجانده شود.
برای انتخاب رنگ مناسب حوزه فعالیتی وبسایت خود باید این نکات را در نظر بگیرید:
استفاده درست از فضای خالی نیز جزء موارد مهم در بهبود ظاهر سایت به شمار می رود.
فرقی نمیکند طراحی سایت شرکتی، فروشگاهی، خبری، پزشکی یا آموزشی باشد؛ در هر صورت باید از فضای خالی یا سفید وبسایتتان به درستی استفاده کنید. زیرا این فضاها از اهمیت بالایی برخوردارند و میتوانند مخاطبان بسیاری را به خود جذب کنند.
فضاهای خالی در وبسایت ها به منظور افزایش دسترسی مخاطب به محتوا ایجاد شدهاند. به این معنی که وقتی کاربر وارد سایت شد به راحتی بتواند با اسکرول کردن صفحه محتوای وبسایت را متوجه شود.
فضای خالی را به عنوان فضای از دست رفته در نظر نگیرید با کمی خلاقیت میتوانید بیشترین استفاده را از آن ببرید. برای مثال وبسایتها از این فضا برای اقدام به عمل (call to action) بهره میبرند.
کاربری که وارد سایت شما میشود قطعا هدف مشخصی دارد و به دنبال آن در سایت شما میگردد، یا از طریق جستجو به صفحه هدف خود رسیده است. پس در چنین مواقعی سعی نکنید حواس کاربر را به المان ها و انیمیشین های متحرک در وبسایت پرت کنید.
قطعا شما نیز که در حال مطالعه این مقاله هستید بارها برایتان پیش آمده، وارد یک سایت میشوید ناگهان تبلیغات های مختلف سایت کل صفحه را در بر میگیرد و به کلی حواس شما را پرت میکند. این موضوع نه تنها دیگر برای کاربران جذاب نیست بلکه باعث خروج کاربر از سایت هم میشود.
اما همین کار را میتوان با تکنیک های بهتری نیز اجرا کرد مثلا با قرار دادن محتوای جذابتر و مشابه یا ارائه تخفیف های زمان دار که باعث ترغیب کاربر به ماندن در سایت و رفتن به صفحات دیگر میشود.
https://www.linkedin.com/company/hamyar-dev
تمامی نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم حاصل آزمون و خطا های متعددی بوده که در نهایت این نتایج از آن حاصل شده است. البته نظر و سلیقه مخاطب هر روز در حال تغییر میباشد و بهبود ظاهر سایت نیز متناسب با همین تغییر ات در حال به روز تر شدن میباشند. شاید المانی یا طرحی که امروز برای وبسایت مضر است در آینده کاملا تاثیر گذار باشد.
جهت طراحی یک سایت با ظاهر جذاب و کابرپسند پیشنهاد ما به شما تیم طراحی سایت همیار توسعه میباشد که با دارا بودن افراد حرفه ای و با تجربه دراین زمینه توانستنه اند بیش از 100 پروژه موفق را به سرانجام برسانند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق لینک های موجود در این مطلب اقدام نمایید.
انتهای پیام