بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر؛ واجد شرایط رأی در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3973542
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷

بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر؛ واجد شرایط رأی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند.

ملک‌محمد قربانپور، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از تعداد داوطلبان شرکت‌کننده برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا در چهارمحال و بختیاری ۳۶۱۶ نفر توسط هیئت اجرایی صلاحیتشان تائید شد، اظهار کرد: در تعدادی از روستاهای استان تعداد داوطلبان به حد نصاب لازم برای تشکیل شورا نرسید، بنابراین ۲۳ نفر از داوطلبان این روستاها در این فرآیند حذف شدند.

دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری افزود: در نهایت پرونده ۳۵۹۴ داوطلب تائید شده توسط هیئت اجرایی برای تائید صلاحیت به هیئت‌های نظارت بخش‌ها ارجاع داده شدند، از این تعداد ۳۴۱۴ داوطلب تائید نهایی، ۱۴۸ داوطلب رد صلاحیت و ۳۳ داوطلب نیز از ادامه فرآیند شرکت در انتخابات شورای روستا انصراف دادند.

قربانپور تصریح کرد: نتایج قطعی تائید صلاحیت داوطلبان شرکت‌کننده در انتخابات شوراهای اسلامی روستا در تاریخ ۱۶ خرداماه توسط هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: از سوی ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری ۱۱۶۴ شعبه اخذ رأی برای انتخابات روز ۲۸ خرداد به وزارت کشور پیشنهاد داده شد، باتوجه به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی برای افزایش شعب هیچ محدودیتی وجود ندارد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرهای شهرکرد و لردگان به‌صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، پیش‌بینی می‌شود برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ بین ۱۸ تا ۲۰ هزار عوامل اجرایی در انتخابات استان مشارکت داشته باشند.

وی گفت: مهلت قانونی تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری از تاریخ هفتم خردادماه آغاز می‌شود و تا ۲۶ خرداد به مدت ۲۰ روز ادامه دارد، همچنین مهلت قانونی تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۲۰ خردادماه آغاز و تا تاریخ ۲۶ خردادماه به مدت یک هفته ادامه دارد.

قربانپور بیان کرد: افرادی واجد شرایط رأی دادن هستند که ۱۸ سال آن‌ها تمام شده باشد، بنابراین متولدین ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ و قبل از آن می‌تواند در انتخابات ۲۸ خردادماه شرکت کنند.

 

انتهای پیام
captcha