آغاز ثبت نام دانش آموزان سمپاد خراسان شمالی در کنگره سراسری قرآن کریم
کد خبر: 3973718
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

آغاز ثبت نام دانش آموزان سمپاد خراسان شمالی در کنگره سراسری قرآن کریم

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان خراسان شمالی از آغاز ثبت نام دانش‌آموزان سمپاد استان در بیست و ششمین کنگره سراسری قرآن کریم خبر داد.

آغاز ثبت نام دانش آموزان سمپاد خراسان شمالی در کنگره سراسری قرآن کریمفرانک محمدی، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه بیست و ششمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه دانش آموزان سمپاد در سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیست و ششمین کنگره سراسری قرآن کریم در حوزه قرائت، مفاهیم و حفظ برگزار می‌شود که آثار باید در قالب کلیپ، پادکست، تصویرسازی و اینفوگرافی بارگذاری شود.

محمدی در خصوص جامعه سمپادی استان، بیان کرد: در استان 12 مدرسه استعدادهای درخشان فعال است که هزار و 939 دانش آموز در این مدارس در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه کنگره سراسری قرآن در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود، تأکید کرد: در استان رابط استانی معرفی شده است و آثار از طریق رابط استانی در سامانه شاد بارگذاری می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خراسان شمالی ادامه داد: مسابقه رشته مفاهیم در سه مرحله (یک مرحله استانی و دو مرحله کشوری) برگزار می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه دانش آموزان سمپاد تا 20 تیرماه برای ارسال آثار خود مهلت دارند، افزود: معرفی نفرات برتر و برگزاری مسابقه کشوری در رشته حفظ و قرائت در نیمه دوم شهریور ماه و رشته مفاهیم در پاییز سال جاری برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خراسان شمالی با بیان اینکه این مسابقه با هدف تعمیق اعتقاد به فراتاریخی بودن قرآن، رشد مهارت‌های تفکر انتفاعی و سیستمی دانش آموزان برگزار می‌شود، افزود: تمام آثار این مسابقه از طریق شبکه آموزشی شاد دریافت، بررسی و داوری می‌شود.

انتهای پیام
captcha