تأیید صلاحیت ۹۶ درصد داوطلبان شوراهای روستایی مهاباد
کد خبر: 3973859
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

تأیید صلاحیت ۹۶ درصد داوطلبان شوراهای روستایی مهاباد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد گفت: صلاحیت ۹۶ درصد از مجموع ۷۰۶ نفر از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستایی این شهرستان در هیئت‌های نظارت تأیید شد.

ارسالی امروز| تایید صلاحیت۹۶ درصد داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستایی مهابادبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سلیمان پاکزاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد،‌ امروز، ۵ خرداد در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۳۱ نفر از مجموع داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستایی این شهرستان رد صلاحیت شده‌اند.

وی افزود: از مجموع ۳۸۷ نفر از داوطلبان ثبت نام کرده در بخش مرکزی این شهرستان صلاحیت تنها ۲۱ نفر و از مجموع ۳۱۹ نفر از داوطبان بخش خلیفان نیز صلاحیت ۱۰ نفر تأیید نشده است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد، بیان کرد: در میان داوطلبان تأیید صلاحیت شده سه نفر از بانوان که در بخش مرکزی ثبت نام کرده‌اند و داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی مهاباد امسال برای کسب ۴۳۸ کرسی این نهاد مردمی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی و نظارت بخش از دوشنبه سوم تا ۶ خرداد ماه جاری به مدت سه روز می‌توانند به هیئت نظارت شهرستان مربوطه اعتراض کنند.

پاکزاد تصریح کرد: در مجموع ۱۳ روز زمان رسیدگی و بررسی نهایی به شکایات داوطلبانی که توسط هیات اجرایی و هیات نظارت رد صلاحیت شدند در نظر گرفته شده که در نهایت ۱۶ خرداد ماه نظر قطعی و نهایی در خصوص شکایات داوطلبان ردصلاحیت شده به بخشداری‌ها اعلام می‌شود. اسامی نامزدها نیز در تاریخ ۱۸ خردادماه تهیه و انتشار خواهد یافت و از بیستم همین ماه داوطلبان به مدت هفت روز اجازه تبلیغات انتخاباتی دارند.

وی در پایان اظهار کرد: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خرداد امسال برگزار خواهد شد و در مجموع ۴۵۵ کرسی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره در مهاباد پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha