تخصیص 5 میلیارد ریال برای توسعه فضاهای فرهنگی تکاب
کد خبر: 3974055
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷

تخصیص 5 میلیارد ریال برای توسعه فضاهای فرهنگی تکاب

فرماندار تکاب گفت: با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی پنج میلیارد ریال برای توسعه فضاهای فرهنگی این شهرستان تخصیص یافته است.

ارسالی| اختصاص 5 میلیارد ریال برای توسعه فضاهای فرهنگی تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، امیر ستوده‌فر، فرماندار تکاب، 5 خرداد، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان اظهار کرد: پنج میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز اماکن و فضاهای فرهنگی و ورزش و گسترش فعالیت های مرتبط با جوانان این شهرستان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اختصاص یافته و هزینه می‌شود.

وی افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاد و بحرانی از سوی دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی در اختیار دستگاه‌های اجرایی حوزه‌های فرهنگی و ورزشی تکاب قرار گرفته‌است.

فرماندار تکاب ادامه داد: با استفاده از این اعتبارات، فضاهای ورزشی و فرهنگی وابسته به اداره‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، بهزیستی، کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجهیز شده و برنامه‌های مرتبط با جوانان و نوجوانان با مشارکت این دستگاه‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امکانات اداره‌ها برای توسعه فعالیت جوانان و رونق اوقات فراغت باید هم‌پوشانی شود، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و در جهت رفع آنها تلاش کنند و از این رو لازم است در بحث مواد مخدر و پیری جامعه علاوه بر سیاست‌های کلی برنامه های شهرستانی اجرا شود.

ستوده‌فر با بیان اینکه بانک‌ها در اعطای وام ازدواج مساعدت بیشتری داشته باشند، اضافه‌کرد: نشاط اجتماعی در دستور کار اداره‌های فرهنگی و دستگاه‌های مرتبط با امور جوانان قرارگیرد.

 وی اظهار کرد: تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی موجب بروز خلاقیت در جوانان شده و اکنون فضای مجازی بستری برای توسعه فعالیت‌های جوانان است.

ستوده‌فر با بیان اینکه برای توسعه نشاط اجتماعی بازی‌های بومی و محلی در تکاب باید احیا شود، گفت: تغییر چهره شهر توسط شهرداری در نشاط اجتماعی موثر است و از این جهت از شهرداری تکاب قدردانی می کنیم.

انتهای پیام
captcha