مؤسسه محسنیه؛ مجری آموزش مجازی قرآن در لاهور/ رایزنی برای تقویت همکاری با ایران
کد خبر: 3974769
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

مؤسسه محسنیه؛ مجری آموزش مجازی قرآن در لاهور/ رایزنی برای تقویت همکاری با ایران

مؤسسه مذهبی فرهنگی محسنیه شهر لاهور در پاکستان بیش از 30 سال قدمت دارد و در حوزه تبلیغ اسلام، تفسیر قرآن کریم و جذب نسل جوان و تحصیل‌کرده فعال است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خانه فرهنگ ایران در لاهور، مؤسسه مذهبی فرهنگی محسنیه در سال 1990 میلادی در جوهرتاون شهر لاهور تأسیس شد و در حوزه تبلیغ اسلام، ترویج مکتب و فرهنگ اهل بیت(ع)، تفسیر قرآن کریم و جذب نسل جوان و تحصیل‌کرده فعالیت می‌کند.

برگزاری کلاس‌های هفتگی تفسیر قرآن کریم از سوی شیخ محمد محسن منور یوسفی، رئیس این مؤسسه و فرزندش محمد احمد محسنی به دو زبان اردو و انگلیسی از جمله فعالیت های این مرکز فرهنگی مذهبی در شهر لاهور است. این کلاس‌ها در فضای مجازی به صورت زنده پخش می‌شود.

با توجه به اهمیت فعالیت های مؤسسه محسنیه، جعفر روناس وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور با «محی الدین شیخ محمد محسن منور محسنی»، رئیس این موسسه دیدار و ضمن اظهار خرسندی از فعالیت‌های چند محوری این مؤسسه گفت: زمینه برای همکاری بین خانه فرهنگ ایران در لاهور و مؤسسه محسنیه در خصوص برگزاری برنامه های مشترک با موضوع اتحاد بین مسلمین، علوم و مسابقات قرآنی، امور پژوهشی و تبادلات فرهنگی فراهم است.

شیخ محمد محسن منور محسنی نیز با بیان اینکه دو بار به ایران سفر کرده است، گفت: در سفر اول در 30 سال گذشته به مناطق مختلف ایران از جمله نیشابور و مشهد سفر کردم. در سفر دوم نیز در سال 2014 به مدت 2 هفته از 15 شهر مذهبی و تاریخی از جمله مشهد، گیلان، فومن، تهران، ری، قم، اصفهان و شیراز بازدید کردم.

مؤسسه محسنیه؛ مجری آموزش مجازی قرآن در لاهور/ رایزنی برای تقویت همکاری با ایران

این شخصیت مذهبی اهل سنت که نزدیک به 30 جلد کتاب در شأن و منزلت اهل بیت(ع) نوشته است افزود: از میهمان‌نوازی و پیشرفت ایران در زمینه های مختلف با وجود تحریم ها و فشارهای غرب بسیار خرسند شدم.

وی به اهمیت ارتباط میان مردم دو کشور ایران و پاکستان اشاره و تصریح کرد: حرم امام رضا(ع) و همچنین مقابر حکیم عمر خیام، حکیم ابوالقاسم فردوسی، حافظ و سعدی در بین اهل سنت پاکستان از جایگاه ممتازی برخوردار است.

رئیس مؤسسه محسنیه همچنین بر شناسایی دیگر مزارهای بزرگان و عارفان اهل سنت در ایران تأکید و بیان کرد: در تجربه سفرم به ایران دریافتم که این کشور می‌تواند به مقصد اول گردشگری مذهبی مسلمانان اهل سنت پاکستان تبدیل شود.

شیخ منور محسنی همچنین به جایگاه اهل بیت (ع) در تاریخ اسلام پرداخت و گفت: پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) اهل بیت(ع) نقش مهمی در تثبیت و حفظ اسلام حقیقی داشتند.

در آغاز این دیدار روناس از بخش‌های مختلف این مرکز مذهبی از جمله بخش رسانه، گردهمایی عمومی، روابط عمومی، کلاس های آموزشی قرآن کریم، بخش تفسیر و انتشارات بازدید کرد.

مؤسسه محسنیه؛ مجری آموزش مجازی قرآن در لاهور/ رایزنی برای تقویت همکاری با ایران

انتهای پیام
captcha