اعمال عفو مقام معظم رهبری برای 66 زندانی در زنجان
کد خبر: 3975040
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

اعمال عفو مقام معظم رهبری برای 66 زندانی در زنجان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: پرونده ۱۴۰ زندانی از طریق شورای طبقه‌بندی زندان‌های استان به کمیسیون عفو استان ارسال شد که در پایان با دستور مقام معظم رهبری با عفو یا تخفیف مجازات ۶۶ نفر از زندانیان استان موافقت به عمل آمد.

اعمال عفو مقام معظم رهبری برای 66 زندانی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، محمد جوادی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان، 11 خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عفو یا تخفیف‏ مجازات‏ محکومان‏ در حدود موازین‏ اسلامی‏ پس‏ از پیشنهاد رئیس‏ قوه‏ قضاییه‏ از جمله اختیارات رهبری محسوب می‌شود. متناسب با قانون مربوطه هر ساله عفوهای موردی و مناسبتی با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و موافقت رهبری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با دستور صادر شده از طرف مقام معظم رهبری در عید سعید فطر ۲ هزار و ۱۸۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح مشمول عفو و یا تخفیف مجازات شدند، ابراز کرد: با این دستور زمینه عفو 66 زندانی نیز در استان زنجان فراهم شد.

این مسئول تصریح کرد: در تحول عفو و عفوهای پیشنهادی، کار کارشناسی، بررسی دقیق پرونده‌های قضایی، رصد اعمال و رفتار محکومان در دوران تحمل محکومیت در کمیسیون شهرستانی، استانی و مرکزی عفو قوه قضائیه، لحاظ نمودن تنبیه، ندامت، توبه و اصلاح مجرمان و عدالت در اجرای عفو در بین محکومان جرایم مختلف مورد نظر قرار می‌گیرد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان یادآور شد: در مرحله اول، پرونده ۱۴۰ زندانی از طریق شورای طبقه‌بندی زندان‌های استان به کمیسیون عفو استان ارسال و پس از بحث و بررسی توسط اعضا ۷۳ پرونده در این کمیسیون مورد تأیید و برای رأی نهایی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد که در پایان با عفو یا تخفیف مجازات ۶۶ نفر از زندانیان استان به مناسبت عید سعید فطر موافقت به عمل آمد.

وی توجه به امور زندان و زندانی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانیان را از برنامه‌های مهم دوره تحول دستگاه قضایی برشمرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته استان زنجان به واسطه تعامل مسئولان در شاخص‌های کاهش جمعیت کیفری تعیین شده از سوی سازمان در رتبه‌های بالای کشوری قرار گرفت.

جوادی بیان کرد: با همکاری و همراهی قضات و اداره زندان‌های استان اقدامات و تلاش‌های بسیار خوبی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان انجام شده که در این راستا با کاهش قابل توجه جمعیت کیفری زندان‌ها مواجه هستیم.

انتهای پیام
captcha