نویسنده «عاشوراپژوهی» کتابش را وقف کرد
کد خبر: 3975166
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

نویسنده «عاشوراپژوهی» کتابش را وقف کرد

نویسنده کتاب «عاشوراپژوهی» جدیدترین کتاب خود در حوزه معرفت‌شناسی را به علاقه‌مندان این حوزه وقف کرد.

نویسنده «عاشوراپژوهی» کتابش را وقف کردبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمد حسین‌زاده یزدی در جدیدترین اثر علمی خود با رویکردی معرفت‌شناختی به بررسی مباحث عاشوراپژوهی پرداخته است. این اثر در سال گذشته در ۱۴۶ صفحه و در قطع رقعی به همت نشر معارف منتشر شد. اما نویسنده بنابر سنت حسنه وقف کتاب را به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است تا منبعی برای استفاده اهل علم و فرهیختگان و همچنین محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار گیرد. 

حسین‌زاده یزدی، پژوهشگر و عضو هیئت علمی گروه فلسفه مؤسسه امام خمینی(ره) در این کتاب در دو باب به سیر کلی معرفتی و روشی در مباحث مطالعات عاشورا پرداخته است. در دفتر نخست مبانی معرفت‌شناختی و روش‌شناختی پژوهش در نهضت عاشورا یا عاشوراپژوهی را تبیین کرده و در دفتر دوم پس از تحلیلی در باب پیروزی خون بر شمشیر، برخی از جانگدازترین مصیبت‌های عاشورا را با استناد به معتبرین مدارروایی به شیو‌های عنوان محوربه تصویر کشیده است.

در دیباچه این کتاب آمده است: عاشوراپژوهی در بنیاد خویش بر واکاوی مبانی معرفت‌شناختی و روش شناختی پژوهش درباره این نهضت الهی مبتنی است. ازاین‌رو در کلان‌طرحی ابتدا مهمترین و بنیادی‌ترین مبانی معرفت‌شناختی و روش‌شناختی پژوهش در ساحت عاشورا را می‌کاویم سپس در ادامه رخداد‌های نهضت رابر پایه روش‌ها یا منابع پذیرفته شده طرح و گاه ارزیابی می‌کنیم. نوشتار کنونی دربردارنده دو دفتر است.

پیش از این کتاب‌هایی همچون «پژوهشی تطبیقی در معرفت شناسی معاصر»، «دین‌شناسی»، «نگاهی معرفت‌شناختی به وحی» و «معرفت لازم وکافی در دین» از این نویسنده منتشر شده است.

کتاب «عاشوراپژوهی» را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناهید بهرامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۱۰:۲۶
0
0
دانلود کتاب عاشورا پژهی استاد حسین زاده یزدی
captcha