انتخابات موجب مقبولیت حکومت اسلامی می‌شود
کد خبر: 3975412
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱

انتخابات موجب مقبولیت حکومت اسلامی می‌شود

امام جمعه ارومیه، گفت: تنها راه پیاده سازی احکام و دستورات دینی در جامعه توسط حکومت اسلامی، مقبولیت است و بحث انتخابات به همین سبب مورد اهمیت و توجه قرار دارد.

ارسالی امروز ا انتخابات موجب مقبولیت حکومت اسلامی می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، ۱۳ خرداد ماه، در نشست هم اندیشی زمینه سازی مشارکت حداکثری و آگاهانه در انتخابات، اظهار کرد: دو تفکر بعد از رحلت امام خمینی (ره) در کشور حاکم شد تفکر اول روش و منش امام خمینی (ره) را مختص به زمان حضرت می‌دانست و معتقد بود که باید بسته به شرایط کشور روش و منش تغییر کند.

وی افزود: متاسفانه بعد از امام اکثر امور مدیریتی کشور را چنین تفکری برعهده داشتند و تفکر دوم ادامه دادن روش و منش امام خمینی (ره) را مختص به زمان ایشان نمی‌دانست که در هر کجا که انقلاب موفقیت پیدا کرده براساس همین تفکر عمل شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی، بیان کرد: مقاومت و حرکت انقلابی از اساس روش و منش امام خمینی (ره) بوده که در بیشتر مسائل کشور امام و رهبری از این روش استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: مردم باید این روش و منش را ادامه دهند و در انتخابات پیش رو از روش مقاومت و حرکت انقلابی استفاده کنند و اساس و روش دیگر امام خمینی (ره) در انتخاب نوع حکومت تصمیم مردم بود و امام به مقبولیت نظام از سوی مردم تاکید داشت.

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: اگر حکومت از سوی مردم مقبولیت نداشته باشد اگر شرعی و مشروع باشد باز نمی‌تواند احکام الهی را در جامعه اسلامی پیاده کرد و تنها راه پیاده سازی احکام و دستورات دینی در جامعه توسط حکومت اسلامی مقبولیت است بحث انتخابات به همین سبب مورد اهمیت و توجه قرار دارد.

وی گفت: تا زمانی که مردم همراه حضرت علی (ع) بود حضرت جامعه اسلامی را رهبری می‌کرد اما وقتی مردم از حضرت جدا شدند حضرت را وادار به تحویل حکومت کرده و در نهایت به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی، تاکید کرد: دنیا پرستی و دنیامداری مردم زمان حضرت امیرالمومنین (ع) سبب شد تا حضرت را تنها بگذارند که حضرت در این خصوص در خطبه‌های مختلف بارها از مردم زمان خود گلایه می‌کنند.

امام جمعه ارومیه، اظهار کرد: مردم باید حامی و پشتیبان ولایت باشند تا رهبری بتواند جامعه اسلامی را با قدرت مدیریت کند در غیر این‌صورت در نهایت مانند مردم زمان حضرت امیرالمومنین (ع) از اینکه به سخنان حضرت گوش ندادند پشیمان خواهند شد.

وی افزود: وظیفه دانشگاهیان در این زمینه بسیار سنگین تر است و باید با روشنگری و تبیین، اصول امام خمینی (ره) مردم را از انحراف و جدا شدن از انقلاب حفظ کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی بیان کرد: دانشگاهیان باید به این وظیفه خود در مقابله حیله‌های دشمنان‌، مخالفان انقلاب و طرز تفکر ایستادگی کند در غیر این‌صورت در قیامت نمی‌توانند پاسخگو باشند.

وی گفت: دانشگاهیان باید شبانه روز فعال باشند تا علاوه بر تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات، شخص اصلحی را برای ریاست جمهوری انتخاب شود.

امام جمعه ارومیه، افزود: عده‌ای فضای کشور را چنان آلوده و شبهه ناک می‌کنند که نمی‌توان درست یا غلط را از هم تشخیص داد بنابراین در این زمینه روشنگری می‌تواند فضای شبهه‌ناک را پاک سازی کند.

انتهای پیام
captcha