ثبت‌نام 1400 هرمزگانی در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3975636
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

ثبت‌نام 1400 هرمزگانی در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف هرمزگان از ثبت‌نام 1400 متقاضی در استان در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام بهرام رنجبر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم که تا 13 خردادماه تعیین شده بود به پایان رسید و این مهلت، تمدید نخواهد شد. در مهلت تعیین شده، 1400 متقاضی در هرمزگان، موفق به ثبت‌نام در این دوره از مسابقات شدند.

وی افزود: در رشته اذان ۱۰۲ نفر، رشته دعاخوانی ۶۴ نفر، رشته قرائت تحقیق ۷۰ نفر، رشته قرائت ترتیل ۲۰۰ نفر، رشته حفظ کل قرآن کریم ۵۰ نفر، رشته حفظ ۲۰ جزء ۴۷ نفر، رشته حفظ ۱۰ جزء ۹۰ نفر، رشته حفظ ۵ جزء ۱۳۳ نفر، رشته تفسیر قرآن کریم ۷۲۰ نفر و در رشته تواشیح ۲ گروه متقاضی در هرمزگان در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف ثبت‌نام کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف هرمزگان تصریح کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات از اول تیرماه سال جاری آغاز می‌شود و شهرستان‌های مختلف بر اساس شرایطی که دارند طی این ماه اقدام به برگزاری مسابقات می‌کنند. مرحله استانی مسابقات نیز در فصل تابستان برگزار شده و تا پایان شهریور این مرحله در تمامی استان‌ها به پایان خواهد رسید.

رنجبر بیان کرد: مرحله نیمه‌نهایی مسابقات امسال که برای اولین بار اجرا می‌شود، نیز در هفته آخر مهر و هفته اول آبان‌ برگزار خواهد شد. همچنین مرحله کشوری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۲۰ آذر تا سوم دی‌‌ماه اجرا خواهد شد. همچنین مرحله شهرستانی رشته تفسیر عمومی قرآن ۱۳ مرداد و مرحله استانی این رشته ۱۱ مهر برگزار خواهد شد. این دو مرحله به صورت آنلاین و پاسخ به سؤالات چندگزینه‌ای برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مرحله کشوری نیز همزمان با مسابقات سایر رشته‌ها از ۲۰ آذر تا سوم دی‌ برگزار خواهد شد و احتمال برپایی آزمون شفاهی در دو مرحله کشوری و استانی نیز وجود دارد. به جز مرحله نیمه‌نهایی که از هم‌اکنون بر برگزاری غیرحضوری آن اجماع شده، سایر مراحل با توجه به شیوع کرونا به صورت حضوری یا مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha