پیشنهاد الزامی شدن آموزش قرآن در مؤسسات آموزشی سند پاکستان
کد خبر: 3975900
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

پیشنهاد الزامی شدن آموزش قرآن در مؤسسات آموزشی سند پاکستان

اعضای مجلس ایالتی سند، درباره الزامی شدن تدریس قرآن کریم در مؤسسات آموزشی این ایالت لایحه‌ای را ارائه داده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از نیوز، چند تن از نمایندگان مجلس ایالتی سند که از اعضای حزب تحریک انصاف (PTI) هستند، لایحه‌ای را درباره تدریس قرآن کریم در مؤسسات آموزشی این ایالت ارائه داده‌اند.

پیش‌نویس این قانون، تحت عنوان لایحه تدریس الزامی قرآن کریم 2021، اخیراً از سوی سه عضو تحریک انصاف پاکستان شهزاد قریشی، رابعه اظفر و ارسلان تاج ارائه شده است. این لایحه پس از مشورت با مفتی تقی عثمانی، رهبران جماعت اسلامی و دیگر علمای دینی این ایالت تهیه شده است.

رهبران PTI در این لایحه پیشنهاد دادند كه قرآن کریم از كلاس‌های ششم تا دوازدهم با ترجمه آموزش داده شود.

قریشی گفت که دولت سند باید هرچه سریعتر این لایحه را به قانون تبدیل کند تا بلافاصله قابل اجرا باشد. وی اظهار کرد که اگر این لایحه تصویب شود، سود زیادی برای نسل‌های آینده ما خواهد داشت.

همچنین سال گذشته تدریس قرآن در دانشگاه‌های ایالت پنجاب الزامی شد. بر این اساس، اساتید دانشگاه‌های این ایالت، قرآن کریم را با ترجمه به همه دانشجویان تدریس می‌کنند. اطلاعیه‌ای که از سوی دبیرخانه فرمانداری پنجاب منتشر شد، بیان می‌کند که این موضوع علاوه بر دروس اسلامی فعلی است که در حال حاضر در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.
 
طبق این اطلاعیه، درس قرآن می‌تواند معادل یک واحد درسی در سال باشد و نمره آن مانند دیگر دروس محاسبه می‌شود. همچنین احتمال دارد برای دانشجویان غیرمسلمان  به جای آموزش قرآن، درس اخلاق ارائه شود.

انتهای پیام
captcha