رعایت اخلاق، زیبنده مسئولان جامعه اسلامی است
کد خبر: 3975912
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

رعایت اخلاق، زیبنده مسئولان جامعه اسلامی است

رئیس بسیج اساتید خراسان شمالی گفت: رعایت اخلاق برای مسئولان زیبنده است و زمان انتخابات نیز این موضوع باید مورد توجه مسئولان و کاندیداها قرار گیرد.

مسئولین بهترین الگو برای ترویج اخلاق در جامعه هستندمحمد شیخ نژاد، رئیس بسیج اساتید خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه مقوله اخلاق در هر جامعه‌ای بسیار مهم است، افزود: با توجه به اینکه در اسلام به مقوله اخلاق بسیار توجه شده است، نیاز است که مسئولان جامعه اسلامی نیز به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه به دست آوردن یک جایگاه به هر قیمتی مورد پسند جامعه اسلامی نیست، تصریح کرد: مهمترین زمانی که مسئولان می‌توانند اخلاق را در جامعه ترویج کنند، در زمان انتخابات است و از همین جهت رعایت اخلاق را باید در اولویت قرار دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد با تاکید به اینکه به دست آوردن جایگاهی از طریق دروغ، افترا و فریب دادن مشروعیت ندارد، تاکید کرد: مسئولان باید در مناظرات و در زمان تبلیغات خویشتن‌دار باشند.

رئیس بسیج اساتید خراسان شمالی با تاکید بر اینکه هفت نفر از کاندیدای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان، نمونه‌ای از جامعه ایرانی اسلامی هستند، تاکید کرد: افرادی که در مناظرات شرکت می‌کنند باید یادشان باشد که نماینده مردم ایران هستند و در جوامع بین‌المللی نیز صحبت‌های آنان به خوبی دیده می‌شود و از همین جهت باید از دروغ، افترا، فریب دادن، تخریب یکدیگر و... فاصله بگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد با اشاره به اینکه شعارهای انقلاب اسلامی، شعارهایی ارزشی هستند و انسان‌ها به طور فطری این شعارها را دوست دارند، تصریح کرد: اخلاق، بزرگ‌منشی، استقلال، عزت و... از شعارهای انقلاب اسلامی بوده و نسل جدید نیز به دنبال همین مسائل هستند.

شیخ‌نژاد با اشاره به اینکه متاسفانه عملکرد برخی مسئولین موجب ایجاد فاصله بین شعارهای انقلاب و عمل شده است، تصریح کرد: این مسئله موجب شده است تا نسل جدید برای شرکت در انتخابات انگیزه کافی را نداشته باشند اما جوانان باید بدانند که شرکت در انتخابات، مناسب‌ترین روش برای تغییر وضعیت موجود است.

وی با تأکید بر اینکه برای انتخاب کاندیدای اصلح باید شخصی را انتخاب کنیم که در تحقق آرمان‌های انقلاب تاثیر ویژه داشته باشد، ادامه داد: در این مورد منفعل بودن نتیجه مناسبی ندارد و موجب می‌شود افرادی مسئولیت را به عهده بگیرند که شرایط موجود بدتر شود.

وی در خصوص کسب اطلاعات کافی از کاندیدای تایید صلاحیت شده برای انتخاب رئیس جمهور آینده، بیان کرد: منابع مختلفی مانند مناظرات، فضای مجازی، بررسی کارنامه عملکرد کاندیدا، وجود دارد که باید به خوبی از این منابع استفاده شود تا مناسب‌ترین شخص به عنوان رئیس جمهور آینده انتخاب شود.

انتهای پیام
captcha