مرحوم «علی مرادخانی» در محضر اساتید بنام قرآنی تلمذ کرده بود
کد خبر: 3976108
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

مرحوم «علی مرادخانی» در محضر اساتید بنام قرآنی تلمذ کرده بود

علی مرادخانی بیشتر با فعالیت در عرصه هنر و حضور در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شناخته می‌شود، اما این چهره فرهنگی فعالیت‌های قرآنی نیز داشته و از دانش اساتید برجسته تلاوت قرآن کشور بهره برده است.

یادی از مرحوم «علی مرادخانی»

به گزارش ایکنا، روز گذشته 17 خردادماه خبر درگذشت علی مرادخانی، معاون سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اثر عوارض ابتلا به ویروس کرونا منتشر شد، این چهره فرهنگی کشورمان از قاریان ممتاز کشورمان نیز محسوب می‌شد و در محضر اساتیدی همچون ابراهیم پورفرزیب(مولایی) و محمد غفاری شاگردی کرده است.

علاوه بر بازتاب این خبر در صفحات مجازی، افرادی از میان چهره‌های فرهنگی و هنری کشور، مانند کیهان کلهر، عبدالجبار کاکایی، محمدعلی بهمنی و ...، برخی چهره‌های قرآنی از جمله رحیم خاکی، سیدحسین موسوی‌بلده و محمدرضا پورزرگری نیز نسبت به این خبر واکنش نشان دادند. پورزرگری در کانال تلگرامی خود متنی را منتشر کرد: «حاج علی مرادخانی (جعفری) از قاریان ممتاز قرآن مجید و از شاگردان مرحوم استاد پورفرزيب(مولايی) و اولین مدرس تجوید هیئت سالار شهیدان(ع) تهران در سال‌های قبل از انقلاب و ‏معاون سابق هنری ‎وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند. جامعه قرآنی کشور، این مصیبت جانسوز را به خانواده ایشان و اعضای محترم هیئت تسلیت عرض نموده و از خداوند غفار برای آن عزیز سفر کرده غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت می‌دارد.»

مرحوم مرادخانی، پیش از این در گفت‌وگویی با خبرنگار ایکنا درباره استاد مرحوم «محمدتقی مروت» گفته بود: حضور من در جلسات آموزش قرآن به سال‌های دهه ۵۰ بازمی‌گردد، بنده در جلسات قرآن استاد مرحوم ابراهیم پورفرزیب(مولایی) شرکت می‌کردم و از برپایی جلسات استاد مروت نیز مطلع بودم.

وی با اشاره به اینکه البته استاد من در زمینه آموزش قرآن مرحوم «محمد غفاری» بوده است، ادامه داد: به اتفاق استاد و تعدادی از قراء نوجوان و جوان آن زمان که در حال حاضر برای خود استادی شده‌اند چون هادی فروزان و ... و همچنین استاد مرحوم مروت در جلسات استاد مولایی شرکت می‌کردیم.

مرادخانی بیان کرد: استاد مروت در میان افراد آن زمان، جزء استادانی بود که به تازگی در این درجه و جایگاه قرار گرفته بود و با توجه به فضای جدید و نگاه نوینی که نسبت به بحث قرائت قرآن بود در این مباحث حضور جدی داشت و از همان زمان چالش‌های خاص در این زمینه پیش آمده بود.

وی افزود: خاطرم هست که مسابقات قرآن در مکان‌های مختلف برگزار می‌شد که از اساتیدی چون مرحوم مروت و ... درخواست می‌کردیم تا برای داوری مسابقات حضور پیدا کنند. به هر حال این آشنایی از همان دوره‌ها شکل گرفت و ما هم مترصد به این بودیم که از هر کدام از اساتید که نظر و نگاه متفاوتی درباره موضوع قرائت دارند، مطالبی را بیاموزیم.

انتهای پیام
captcha