مجمع قاریان قرآن خراسان شمالی تشکیل می‌شود
کد خبر: 3976206
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

مجمع قاریان قرآن خراسان شمالی تشکیل می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: ضرورت دارد که مجمع قاریان قرآن استان با حضور فعالان قرآنی تشکیل شود.

مجمع قاریان قرآن در خراسان شمالی تشکیل می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز، 18 خردادماه در جلسه مشترک با فعالان قرآنی استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، برگزار شد، با اشاره به اینکه عمل به قرآن برای همه مردم یک وظیفه محسوب می‌شود، اظهار کرد: افرادی که در حوزه قرآنی مسئولیتی را به عهده دارند، تکلیف آنها در این خصوص سنگین‌تر است و باید در تربیت فعالان قرآنی بسیار جد فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه تنها کتاب موجود آسمانی قرآن است، اظهار کرد: خواندن قرآن بدون درک معنا تأثیر بسزایی در زندگی انسان دارد و اگر خواندن همراه با درک مفهوم قرآن باشد، زندگی بشر دگرگون خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر انسجام و هماهنگی فعالان قرآنی استان، ادامه داد: نیاز است که مجمع قاریان قرآن در استان تشکیل شود و یک نماینده نیز از این مجمع به دنبال مطالبات جامعه قرآنیان استان باشد.

وی با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های استانی در حوزه فعالان قرآنی بسیار مورد اهمیت است، افزود: اگر در یک جلسه‌ای قاری توانمندی حضور داشته باشد، به طور قطع جلسه‌ای که برگزار می‌شود همراه با حرمت و برکت خواهد بود و این نشان از اهمیت توجه به فعالان قرآنی دارد.

نوری با تأکید بر نقش رسانه‌ها در معرفی ظرفیت‌های قرآنی به مردم، تصریح کرد: از سوی مجمع قاریان استان باید تقویم برنامه‌ای نوشته و براساس تقویم مذکور، برنامه‌های اجرایی به اطلاع مردم رسانده شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه همانطور که مردم ورزشکاران، هنرمندان و... را می‌شناسند، باید به چهره‌های شاخص قرآنی نیز شناخت داشته باشند، افزود: ظرفیت‌هایی که از سوی دستگاه‌های مختلف استانی در حوزه قرآنی وجود دارد، باید شناسایی شود و حداقل سالی دوبار گردهمایی قاریان قرآن در استان برپا و به اطلاع مردم رسانده شود.

مجمع قاریان قرآن خراسان شمالی تشکیل می‌شود

مجمع قاریان قرآن خراسان شمالی تشکیل می‌شود

مجمع قاریان قرآن خراسان شمالی تشکیل می‌شود

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha