مردم نگران کمبود واکسن نباشند/ اعلام نتایج بالینی و اخلاقی «کووبرکت» در هفته آینده
کد خبر: 3976307
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹

مردم نگران کمبود واکسن نباشند/ اعلام نتایج بالینی و اخلاقی «کووبرکت» در هفته آینده

معاون وزیر بهداشت گفت:در هفته آینده نتایج واکسیناسیون تولید داخل کووبرکت آماده می‌شود و چنانچه مجوزهای لازم از سوی کمیته‌های بالینی و اخلاقی صادر شود، طرح واکسیناسیون را با واکسن‌های تولید داخلی ادامه می‌دهیم.

مردم نگران کمبود واکسن نباشند/ اعلام نتایج بالینی و اخلاقی «کووبرکت» در هفته آیندهبه گزارش ایکنا از قم، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، امروز در حاشیه نشست ستاد مبارزه با کرونا استان قم، در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از عملکرد استاندار قم، گفت: با عملکرد مطلوب استانداری قم، شاهد روند باثباتی در استان قم هستیم.

وی در خصوص واکسیناسیون بیان کرد: تاکنون تمام واکسن‌هایی که در ایران تزریق شده از خارج از کشور تامین شده است اما در زمینه تامین واکسن مشکلاتی در سطح دنیا وجود دارد و بدعهدی‌هایی در قبال ما انجام دادند.

رئیسی افزود: اوایل هفته گذشته باید در حدود 3 میلیون دوز واکسن به دست ما می‌رسید اما متاسفانه این امر محقق نشد و علاوه بر آن، واکسن‌هایی که از سبد کوداکس خریداری کردیم تاکنون به دست ما نرسانده‌اند درواقع به تعهدات خود پایبند نبودند.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: درصدد تامین واکسن برای دوز دوم واکسیناسیون در کشور هستیم که در هفته آینده انجام خواهیم داد و در این زمینه نگرانی وجود ندارد اگرچه می‌توان فاصله بین دوز اول واکسن تا تزریق دوز دوم را افزایش داد.

وی تصریح کرد: کسانی که واکسن سینوفارم را تزریق کردند بین 4 تا 8 هفته می‌توانند دوز دوم واکسن را دریافت کنند و کسانی که واکسن اسپوتنیک را دریافت کردند بین 4 تا 12 هفته بعد، می‌توانند دوز دوم واکسن را تزریق کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: واکسیناسیون سالمندان بین گروه سنی70 سال، 75 سال به بالا و 80 سال انجام شده است اما هنوز واکسیناسیون گروه سنی زیر 70 سال را آغاز نکردیم زیرا اولویت تزریق دوز دوم واکسن سالمندان 70 سال به بالاست.

رئیسی گفت: به محض ورود محموله جدید واکسن، واکسیناسیون گروه سنی 65 سال را اعلام می‌کنیم، در هفته آینده نتایج واکسیناسیون تولید داخل کووبرکت آماده می‌شود و چنانچه مجوزهای لازم از سوی کمیته‌های بالینی و اخلاقی صادر شود، طرح واکسیناسیون را با واکسن‌های تولید داخلی ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha