حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات باعث اقتدار نظام اسلامی می‌شود
کد خبر: 3976329
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات باعث اقتدار نظام اسلامی می‌شود

رئیس مرکز بزرگ شمال کشور گفت: حضور گسترده در انتخابات باعث اقتدار و قوت نظام و نقش برآب شدن نقشه‌های دشمنان خواهد شد.

ارسالی چهارشنبه//حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات باعث اقتدار نظام اسلامی می شودبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از رابط خبری مرکز اسلامی استان گلستان، حجت‌الاسلام نور علی دیلم، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در محفل انس با قرآن کریم که روز گذشته با عنوان «گلستان قرآن گلستان حضور» در مسجد محمد رئوف گنبد کاووس برپا شد، گفت: ضرورت حضور حداکثری در انتخابات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و حضور گسترده در انتخابات باعث قوت نظام و نقش برآب شدن نقشه‌های دشمنان خواهد شد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به اینکه، وظیفه داریم از حق دینی، شرعی و ملی خود بهره ببریم، افزود: وطن دوستی، اعتقاد به وطن و حفظ امنیت جامعه در گرو حضور گسترده همه آحاد مردم در انتخابات است.

دیلم، بحث مشارکت و نظارت همگانی را از مهم ترین موضوع‌های آرمان شهر قرآنی و اسلامی بیان کرد و گفت: دلسوزی نسبت به یکدیگر و همچنین امربه معروف و نهی از منکر از موضوعات اصلی مشارکت است و باید برای تعیین سرنوشت خودمان وارد عمل بشویم و سرنوشت و آینده خود، فرزندان و نسل آینده را با حضور به موقع و مؤثر خود رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه، باید با مطالعه افرادی توانمند و دارای کارنامه درخشان را انتخاب کنیم، بیان کرد: امروزه و در این برهه از زمان یکی از مظاهر حضور گسترده و تجلی آن، انتخابات است که باید با حضور حداکثری شرکت کنیم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به آیات قرآن کریم که می‌فرمایند «خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر خودشان بخواهند»، گفت: در سال ۵۷ مردم خواستند و اراده کردند، خداوند متعال نیز بر اراده مردم صحه گذاشت و پیروزی انقلاب رقم خورد.

دیلم با تاکید براینکه، با حرکت و انتخاب خود حاکم درست و امانت داری انتخاب کنیم، افزود: امروز مردم برای جامعه خود تصمیم گیری می‌کنند و وطن دوستی، اعتقاد به وطن و حفظ امنیت جامعه در گرو حضور گسترده مردم در انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه در طول ۴۲ سال گذشته دشمن انتظار شکست انقلاب را داشت اما توطئه‌های دشمنان با شکست روبرو شده و یکی یکی به زباله دان تاریخ رفته است، ادامه داد: با تک تک رأی‌های خود تیری بر قلب دشمنان خواهیم زد و این بار هم نقشه‌های آنان را نقش برآب خواهیم کرد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه توجه به قرآن و آرمان اسلام از شاخصه‌های آرمان شهر قرآنی و اسلامی است، افزود: طبق توجه به قرآن کریم و سنت رسول الله باید افق ما در این آرمان شهر قرآنی و اسلامی، تعاملات فی مابین مردم و همچنین تعاملات مردم با حاکمیت و حاکمیت با مردم باشد و باید توجه داشته باشیم که دستورات بزرگان دین به چه سبک و سیاقی است که خودمان را به آن آرمان شهر نزدیک کنیم و رقم بزنیم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان، پایبندی به دستورات قرآن کریم را اولین موضوعی عنوان کرد که در این آرمان شهر قرآنی و اسلامی باید مدنظر داشته باشیم افزود: در این خصوص باید با انجام اوامر الهی و دوری از نواحی با تلاوت قرآن کریم و قوی کردن ایمان سعادت دنیا و آخرت را نصیب حالمان کنیم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان، موضوع خرد ورزی، بصیرت، دانش افزایی و معرفت را دومین نکته رسیدن به آرمان شهر قرآنی و دینی اعلام کرد و گفت: دین مبین اسلام به معرفت، بصیرت و دور اندیشی توجه دارد و لازم است با عمل به دستورات خداوند همه در این مسیر قرار بگیریم.

دیلم، سومین موضوع رسیدن به آرمان شهر قرآنی و دینی را تلاش برای اقامه قسط وعدل و داد درون جامعه بیان کرد و گفت: چهارمین مورد هم رعایت اصل اعتلال و میانه روی است و همه ما باید در راه پیامبر(ص)، این سنت را عمل کنیم تا سعادتمند شویم چنانچه مولای متقیان حضرت علی(ع) می‌فرمایند «من جاهل را ندیدم مگر اینکه افراط می‌کند و یا تفریط می‌کند»، پس لازم است افرادی که وسواس دارند و افراط و تفریط می کنند باید خودشان را با قرآن و سنت رسول الله تنظیم کنند.

وی، پنجمین مورد رسیدن به آرمان شهر قرآنی و دینی را داشتن روحیه اتحاد، همبستگی و وحدت کلمه بیان کرد و افزود: باید وحدت بین مسلمان حفظ شود، اگر وحدت کلمه بین جریان‌های سیاسی، بین اقوام و مذاهب اسلامی و همه مسلمانان وجود نداشته باشد، آینده مشخص است، زیر قرآن می فرماید در آن هنگام «سست می‌شوید» و باعث می‌شود مسلمانان به جان هم بیفتند و کفار و یهودی که شدیدترین دشمن مسلمانان هستند، دست به دست هم می دهند و صهیونیست و اسرائیل را درست کرده و بر مسلمانان حاکم می‌شوند.

گفتنی است، در این محفل قرآنی، قاری بین‌المللی استاد سید جواد حسینی و قاری ممتاز کشوری مولوی عبدالباسط توتازهی صبور،  آیاتی چند از کلام الله مجید را قرائت کردند.

انتهای پیام
captcha