کد خبر: 3976336
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

شش میلیون نسخه در فهرست خرید کتاب به دو ناشر اختصاص یافت

در فهرست انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیش از شش میلیون نسخه کتاب به دو انتشارات مؤسسه انجمن قلم و هوپا اختصاص یافت.

۶ میلیون نسخه در فهرست خرید کتاب به دو ناشر اختصاص یافتبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ در جلسه ۶۳۲ هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید ۳۱۶ عنوان کتاب در ۳۹ هزار نسخه به مبلغ کل ۱۶ میلیارد و ۵۰۴ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال تصویب شد.
 
عناوین کتاب‌های مصوب برای خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تارنمای هیئت انتخاب و خرید کتاب به نشانی http://mof.farhang.gov.ir/fa/home/book بارگذاری شده است.
 
نگاهی به لیست کتاب‌های مصوب نشان می‌دهد بیشترین تعداد کتاب‌های خریداری شده مربوط به مؤسسه انجمن قلم ایران و انتشارات هوپا با حدود سه میلیون نسخه از هر انتشارات است. همچنین بیشتر شمارگان به کتاب‌های راهنمای عملی آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان نوجوان نوشته محبوبه حسینعلی‌زاده از انتشارات پادینا و گاهنامه نقد کتاب کودک دفتر سوم نوشته سیدعلی کاشفی خوانساری از انتشارات آرون با ۵۰۰ نسخه اختصاص دارد.
 
دو گروه کودک و نوجوان و هنر و ادبیات نیز در میان فهرست بیشتر عناوین را به خود اختصاص داده و مورد توجه اعضای هیئت خرید کتاب قرار گرفته است.  
 
در حوزه دین نیز عناوینی همچون «کارکرد اجتماعی در خطبه حضرت زهرا (س)»، «رویکردی بر عملکرد اجتماعی حضرت یوسف در قرآن»، «سلوک صادقانه»، «نگاهی زبان‌شناسانه به صحیفه سجادیه»، «زبان به مثابه معجزه»، «الگوی مطلوب مردم‌سالاری دینی»، «اخلاق اسلامی»، «تفسیر المیزان، مصادر روایات»، «آزادی سیاسی از منظر قرآن کریم» و ... به چشم می‌خورد.
 
یادآور می‌شود؛ مراحل تحویل کتاب و سایر مدارک به شرح زیر است:
 
الف) ناشران محترم بعد از اطلاع از تصویب عناوین ارسالی‌شان همراه با کتاب‌های مصوب به میزان اعلام شده، به انبار کتاب واقع در: جاده مخصوص کرج، کیلومتر ١٠، روبروی شهاب خودرو، خیابان نخ زرین، خیابان شهید جلال، روبروی صنایع آموزشی (هنرستان پیام شهید)، تلفن: ٥١-٤٤٥٤٥١٤٩، مراجعه کنند و پس از تحویل کتاب‌ها و دریافت رسید انبار، طی مراجعه به امور مالی معاونت امور فرهنگی وزارتخانه (اتاق ٣٢٥)، مدارک زیر را به مسئول ذی‌ربط تحویل دهند:
 
۱. رسید انبار ٢ برگی (نسخه ذی حسابی و امور مالی)
 
۲. کپی پروانه نشر معتبر (از زمان تحویل مدارک به معاونت، حداقل تا یک ماه اعتبار داشته باشد)
 
۳. فاکتور فروش (اصل و تصویر):
 
الف) باید در سربرگ انتشارات و به صورت رسمی باشد (داشتن آرم، نشانی و شماره تلفن انتشارات در سربرگ الزامی است)
 
ب) فاکتور‌ها دارای شماره و تاریخ باشند و تاریخ فاکتور و تاریخ رسید انبار برابر باشند.
 
ج) در قسمت خریدار، فقط نام معاونت امور فرهنگی ذکر شود.
 
د) از اعلام شماره حساب و مانده بدهی در داخل فاکتور اجتناب شود.
 
و) مهر و امضاء فقط با خودکار یا قلم جوهر آبی مورد قبول است.
 
۴. پرینت شماره شبا بانک ملی و تأییدیه بانک به نام صاحب پروانه نشر یا انتشارات
 
ب) ناشران محترم هنگام دریافت رسید انبار، حتماً به تطبیق اطلاعات مندرج در آن با مشخصات کتاب بپردازند تا درصورت مغایرت‌های احتمالی، مراتب مورد رسیدگی قرار گیرد، در غیر این صورت اعمال تغییرات در مراحل بعدی میسر نخواهد بود.
 
ج) مهلت مراجعه به انبار، تحویل کتاب و مدارک به امور مالی تا ٣ ماه بعد از اعلام در سایت است. از این رو باتوجه به اقتضائات اداری ـ مالی معاونت، مراجعات بعد از مهلت مقرر مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد.
 
د) جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن‌های زیر تماس حاصل شود:
 
۱. دفتر تحویل کتاب و برگزاری جلسات ٣٨٥١٣٠٤٩
 
 مراحل تحویل کتاب و سایر مدارک به شرح زیر است:
 
الف) ناشران محترم بعد از اطلاع از تصویب عناوین ارسالی‌شان همراه با کتاب‌های مصوب به میزان اعلام شده، به انبار کتاب واقع در: جاده مخصوص کرج، کیلومتر ١٠، روبروی شهاب خودرو، خیابان نخ زرین، خیابان شهید جلال، روبروی صنایع آموزشی (هنرستان پیام شهید)، تلفن: ٥١-٤٤٥٤٥١٤٩، مراجعه کنند و پس از تحویل کتاب‌ها و دریافت رسید انبار، طی مراجعه به امور مالی معاونت امور فرهنگی وزارتخانه (اتاق ٣٢٥)، مدارک زیر را به مسئول ذی‌ربط تحویل دهند:
 
 
۱. رسید انبار ٢ برگی (نسخه ذی حسابی و امور مالی)
 
۲. کپی پروانه نشر معتبر (از زمان تحویل مدارک به معاونت، حداقل تا یک ماه اعتبار داشته باشد)
 
۳. فاکتور فروش (اصل و تصویر):
 
الف) باید در سربرگ انتشارات و به صورت رسمی باشد (داشتن آرم، نشانی و شماره تلفن انتشارات در سربرگ الزامی است)
 
ب) فاکتور‌ها دارای شماره و تاریخ باشند و تاریخ فاکتور و تاریخ رسید انبار برابر باشند.
 
ج) در قسمت خریدار، فقط نام معاونت امور فرهنگی ذکر شود.
 
د) از اعلام شماره حساب و مانده بدهی در داخل فاکتور اجتناب شود.
 
و) مهر و امضاء فقط با خودکار یا قلم جوهر آبی مورد قبول است.
 
۴. پرینت شماره شبا بانک ملی و تأییدیه بانک به نام صاحب پروانه نشر یا انتشارات
 
ب) ناشران محترم هنگام دریافت رسید انبار، حتماً به تطبیق اطلاعات مندرج در آن با مشخصات کتاب بپردازند تا درصورت مغایرت‌های احتمالی، مراتب مورد رسیدگی قرار گیرد، در غیر این صورت اعمال تغییرات در مراحل بعدی میسر نخواهد بود.
 
ج) مهلت مراجعه به انبار، تحویل کتاب و مدارک به امور مالی تا ٣ ماه بعد از اعلام در سایت است. از این رو باتوجه به اقتضائات اداری ـ مالی معاونت، مراجعات بعد از مهلت مقرر مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد.
 
د) جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن‌های زیر تماس حاصل شود:
 
۱. دفتر تحویل کتاب و برگزاری جلسات ٣٨٥١٣٠٤٩
انتهای پیام
captcha