مراجعات فقهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است
کد خبر: 3976355
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

مراجعات فقهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه جایگاه فتوا بسیار مهم و مراجعات فقهی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: اعضای شورا باید خود را به علم روز مجهز کنند چراکه میزان توان علمی علما و روحانیون به‌ویژه اعضای شورای افتا برای مخاطب از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، در همایش تخصصی اعضای شوراهای افتاء استان کردستان با موضوع «آینده‌پژوهی و بررسی پیامدهایی افراط‌گرایی و تفریط دینی بر جامعه اسلامی» که شامگاه گذشته، 18 خردادماه در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تقدیر از تلاش‌ها و زحمات جامعه روحانیون مهم‌ترین هدفم از شرکت در این نشست بود.

وی با اشاره به اینکه جایگاه فتوا و مفتی و اجتهاد واقعا به عنوان مسئله بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز فقاهت این است که با استفاده از هر وسیله شرعی، عرفی و اخلاقی به نفع دین بهره بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه جایگاه فتوا بسیار مهم و مراجعات فقهی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اظهار کرد: از این رو اعضای شورا باید خود را به علم روز مجهز کنند چراکه میزان توان علمی علما و روحانیون به ویژه اعضای شورای افتا برای مخاطب از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: نگاه آکادمیک به این حوزه قابل تقدیر است، اما نباید به این خلاصه شود چراکه خیلی‌ها با این هدف که علم آل محمد و کلام نورانی خدا را یاد بگیریم و تبلیغ کنیم بعد از اتمام دوره متوسطه در رشته‌های مختلف به این وادی گام نهاده‌اند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با تأکید بر اینکه باید جایگاه مهم و ذی‌قیمت افتا را قدر بدانیم، ادامه داد: یک مجتهد و فقیه و یک صاحب فتوا و تمام اعضای شورای فتوا علوم زیادی را می‌دانند، اما آنگونه که باید در معرفی این توانایی به جامعه مخاطب عملکرد مطلوبی ندارند.

وی بیان کرد: امروز می‌بینیم فردی که یک هنر بلد است، چگونه به انواع مختلف این هنر را به دیگران معرفی می‌کند، علما علوم مختلف، فقه، اصول، بدیع، فلسفه، کلام و...را خوانده‌اند اما برای معرفی داشته‌های خود خوب عمل نکرده‌اند و این موضوع باید تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه علوم فقهی را هرگز دست کم نگیرید، اظهار کرد: علم حلال و حرام از دیگر علومی است که روحانیون ما بر آن تسلط دارند و باید برای معرفی آن به جامعه گام‌های اثرگذاری بردارند.

حضور در انتخابات؛ زمینه‌ساز اتحاد و امنیت

ماموستا فایق رستمی، امام‌جمعه سنندج در ادامه با اعلام اینکه قرآن کریم بزرگ‌ترین نعمتی است که از جانب خداوند برای بشریت فرستاده شده است، افزود: مردم کردستان همیشه پیرو علمای دین بوده‌اند و برهمین اساس همواره علما روشنگران جامعه اهل سنت بوده و هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید بدانند که دشمنان به هیچ‌وجه دلسوز جامعه ایرانی نیستند و تنها راه مبارزه با مقاصد آن‌ها حضور پرشور در انتخابات است، بیان کرد: آنهایی که امروز بر طبل عدم حضور مردم کشور در انتخابات می‌زنند، همان دشمنان زمان جنگ تحمیلی هستند که مردم کشور را قتل عام کردند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم از مسئولان انتظار دارند که به معیشت و خواسته آنها رسیدگی شود و امیدواریم دولت آینده دولتی فراگیر باشد و همه اقشار را مورد رصد قرار دهد.

وی با اعلام اینکه حضور در انتخابات به معنی حفظ اتحاد، امنیت، مردم‌سالاری، حفظ انقلاب، ارزش دادن به خون شهداست، یادآور شد: وقتی شرکت در انتخابات حداکثری باشد خود قوت قلبی برای فرد منتخب مردم در انتخابات خواهد بود.

انتهای پیام
captcha