شرکت ۸۰۵ کردستانی در مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3976397
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

شرکت ۸۰۵ کردستانی در مسابقات سراسری قرآن

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان از پایان فرصت ثبت‌نام در چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم ۸۰۵ کردستانی ثبت‌نام کردند.

خلیل همتی، رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ثبت‌نام ۴۴ مین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امسال از ۱۳ اردیبهشت‌ماه آغاز و به مدت یک ماه تا ۱۳ خردادماه ادامه داشت، اظهار کرد: ۸۰۵ نفر کردستانی در این دوره از مسابقات شرکت کردند که نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه ۴۰۴ نفر از ثبت‌نام کنندگان بانو و ۴۰۱ نفر آقا هستند، افزود: از این تعداد ۱۷۹ نفر از سنندج، کامیاران و دیواندره، ۱۷۴ نفر از قروه و دهگلان، ۱۶۴ نفر از بیجار، ۱۴۷ نفر از بانه، ۱۳۲ نفر از سقز و هشت نفر از مریوان و سروآباد ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس اداره قرآن اوقاف استان کردستان بیان کرد: ۴۴ مین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های تفسیر عمومی، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، همسرایی قرآن کریم ویژه آقایان و بانوان بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات به صورت مرحله‌ای در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، گفت: مرحله شهرستانی این مسابقات طی دو ماه آینده و تا پایان شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.

همتی به تعداد شرکت‌کنندگان چهل‌و‌سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته در چهل‌و‌سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۵۵۳ نفر شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha