تقویت فقه امام شافعی ریشه افراط و تفریط‌ها را می‌خشکاند
کد خبر: 3976637
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

تقویت فقه امام شافعی ریشه افراط و تفریط‌ها را می‌خشکاند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر تقویت مذهب شافعی گفت: تقویت فقه امام شافعی در کردستان ریشه افراط و تفریط‌ها را می‌خشکاند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان امرور، 20 خردادماه، در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات شهرستان سقز با موضوع انتخابات اظهار کرد: سال 1359 وارد حوزه شدم، در حوزه‌های علمیه تشیع هم همان طور که حضرت آقا فرمودند، روحانیون و طلاب به لحاظ مالی و حمایت‌های اقتصادی وابسته به حکومت و جای ویژه نبوده‌اند.

وی افزود: حمایت از حجره‌های سنتی و حوزه‌های علمیه در طول تاریخ همواره از سوی خیرین یا از محل موقوفات یا سایر حوزه‌ها صورت گرفته است تا اصل و اساس استقلال حوزه‌ها حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: کاری که در حوزه‌ها و حجره‌های سنتی در مورد تربیت فقیه و طلاب و آموزش علوم مختلف صورت می‌گیرد، بسیار ارزشمند است، علوم مختلف در این بسترها ارائه می‌شود این موضوع باید بیش از پیش تبیین شود.

اعتلای دین؛ هدف جمهوری اسلامی

وی با بیان اینکه منکر مشکلاتی که وجود ندارد نیستیم، گفت: هدف جمهوری اسلامی اعتلای دین بوده و هدف امام(ره) نیز همین بوده است، دشمنان در طول انقلاب با محاصره، ترور بهترین انسان‌ها، توطئه، هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی، جنگ فرهنگی و غیره همواره در تلاش بوده‌اند که مانع دستیابی نظام به این اهداف والا بشوند، اما با همه این اوصاف و توطئه‌های دشمنان؛ اصل نظام تلاش خود را کرده است هنوز کمبودها و مشکلاتی وجود دارد که باید با مدیریت مناسب برطرف شود، زمان زمانی است که غیر از ادعا باید به کارکرد افراد هم توجه و براساس شناخت در مورد آنها قضاوت کرد.

وی با اشاره به اینکه از نزدیک با خانواده و نحوه زندگی ساده علمای کردستان آشنا هستم، گفت: روحانیون و علمای اهل سنت در کردستان بسیار عالم و ساده زیست هستند این موضوعی است که بنده در دیدارهای چهره به چهره و حضور در منازل بیش از 200 نفر از علما کاملا حس کرده‌ام. مشکلات را پذیرفته‌ایم و برای رفع این مشکلات راهکارهای مختلفی را تدوین و دنبال می‌کنیم و در این راستا تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت.

راه‌اندازی مدارس علوم دینی در 3 شهرستان کردستان

وی از راه‌اندازی مدارس علوم دینی جامع اهل سنت در سه نقطه استان شامل سنندج، سقز و مریوان خبر داد و گفت: این ظرفیت در راستای ارتقای سطح علمی طلاب و روحانیون در کنار فعالیت حجرات سنتی راه‌اندازی و مورد توجه قرار خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام پورذهبی در ادامه با تأکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح افزود: امیدواریم با انتخاب فرد اصلح از این تنگناهایی که وجود دارد گذر و زمینه رفع مشکلات در کشور فراهم شود.

وی بیان کرد: اعتقاد داریم اگر علما و فقه امام شافعی در استان تقویت شود، افراط‌ها، تفریط و تکفیرها رخت بر می‌بندد، نظام از این قسمت دارد ضربه می‌خورد، مطمئن باشید زیرساخت این مهم را در کردستان آماده خواهم کرد.

وجود 18 هزار موقوفه در کردستان

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که با دستیابی به منابع پایدار زمینه رفع مشکلات اقتصادی روحانیون و علمای اهل سنت را فراهم کنیم، گفت: در کردستان 18 هزار موقوفه وجود دارد، اگر این موقوفه‌ها سازماندهی شود، قطعا مشکلات اقتصادی جامعه روحانیون برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جامعه روحانیون در استان 3 هزار نفر هستند، یادآور شد: این رسالت ماست که احیاگر این 18 هزار موقوفه برای ایجاد درآمد پایدار برای روحانیون استان باشیم تا با این کار وابستگی علمای دینی به مردم را کاهش دهیم.

انتهای پیام
captcha