حفاظت از جمهوریت نظام اسلامی با مشارکت در انتخابات
کد خبر: 3976750
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

حفاظت از جمهوریت نظام اسلامی با مشارکت در انتخابات

امام جمعه ارومیه گفت: مشارکت در انتخابات و رأی دادن حق مردم و هم تکلیف الهی بوده و یک نوع حفاظت از جمهوریت نظام اسلامی است، نظامی که تاکنون تمامی ارکان آن را رأی مردم روی کار آورده است.

ارسالی امروز ا حفاظت از جمهوریت نظام اسلامی با مشارکت در انتخاباتبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید رضی شکوری، امام جمعه خوی، ۲۱ خرداد ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به جایگاه انسان پرهیزکار، اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمودند؛ تقوا یک ویژگی است هر کسی پای بند آن باشد دنیا و آخرت به فرمانش درآیند و به بهشت دست یابد و هر کس می‌خواهد با عزت‌ترین مردم باشد باید از خدواند پروا داشته باشد.

وی با اشاره به با توجه به فرموده امام صادق(ع) در مورد جایگاه والای انسان پرهیزکار، افزود: تقوا این است که آن‌جا که باید خدا تو را دستور داده، ببیند و آن‌جا که تو را نهی کرده نبیند و اگر تمامی حوادث و اتفاقات تلخ تاریخ بشر را مورد توجه قرار بدهیم خواهیم دید ریشه تمامی آن‌ها پیروی از هوای نفس بوده است.

امام جمعه خوی بیان کرد: در طول سالیان متمادی امامین انقلاب اسلامی به عنوان ولی‌فقیه واجب الاطاعه ضرورت‌های حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری را ضروری دانستند.

وی ادامه داد: مشارکت در انتخابات و رأی دادن حق مردم و هم تکلیف الهی بوده و یک نوع حفاظت از جمهوریت نظام اسلامی است که تاکنون تمامی ارکان آن را رأی مردم روی کار آورده بود.

شکوری تصریح کرد: از برکات حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی افزایش عزتمندی جامعه اسلامی در سطح جهان و مشارکت در افزایش کارآمدی نظام است زیرا که باید همه توجه داشته باشیم بخش مهمی از مشکلات از عدم دقت در انتخاب‌ها است .

وی گفت: اکنون مردم از مسئولان اجرایی کشور به خاطر گرانی‌ها، ناکارآمدی‌ها، بی‌تدبیری‌ها، عدم موفقیت‌ها، عمل نکردن به وعده‌ها، قصور و تقصیرها گلایه دارند که باید با انتخاب درست در صدد رفع مشکلات بود.

امام جمعه خوی اظهار کرد: ویژگی‌های نامزد اصلح را چنین می‌توان نام برد که نامزد انقلابی، ولایی و مطیع رهبری، کسی که در گذشته عملکرد موفق داشته، کسی که اقتصاد مقاومتی را قبول داشته، روحیه ضد استکباری دارد، تهمت نمی‌زند توهین نمی‌کند و ارزش‌ها را زیر سؤال نمی‌برد.

وی ادامه داد: نامزد اصلح کسی است که مردم را باور دارد و از تولیدات داخلی حمایت کرده و گرایشات غربی ندارد، رنگ عوض نمی‌کند و به اصطلاح نان به نرخ روز نمی‌خورد، باید با حضور و مشارکت حداکثری در صدد خنثی کردن نقشه‌های دشمن باشیم.

انتهای پیام
captcha