اتحاد از نشانه‌های کرامت اجتماعی است
کد خبر: 3976771
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

اتحاد از نشانه‌های کرامت اجتماعی است

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امروز عزت و اقتدار ملی در گرو ایستادگی در برابر دشمن و حضور حداکثری در انتخابات است، گفت: اتحاد و در مسیر انقلاب بودن از نشانه‌های کرامت اجتماعی است.

اتحاد از نشانه‌های کرامت اجتماعی استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، 21 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان ضمن تبریک حلول ماه ذی‌القعده و آغاز دهه کرامت، اظهار کرد: در روایت آمده که هر کسی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) را با معرفت، زیارت کند از اهل بهشت است. حضرت موسی‌بن جعفر(ع) و فرزندان و نوادگانش و برکات وجود امام رضا(ع) در طول تاریخ مانند نور به کشور ایران تابیده و سبب دفع بلایا و شرهای زیادی از این کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه افراد بزرگوار و کریم، کسانی هستند که صفای نفس و علوّ همت دارند و با مسائل کوچک خوشحال نمی‌شوند و با مسائل خیلی کوچک نیز ناراحت نمی‌شوند، ادامه داد: انسان کریم که می‌تواند از ثروتش بذل کند از درون، روشن است اما فرد بخیل وقتی خودش از ثروتش بخورد، خوشحال می‌شود. کریم، حسود نیست و ذلت، ننگ و نکبت را نمی‌پذیرد، چنین فردی نه تنها به همسایه‌اش آزار نمی‌رساند بلکه همسایه را تکریم کرده و حرمتش را نیز حفظ می‌کند.

خطیب نماز جمعه زنجان با بیان اینکه کریم طبق روایات دارای 3 ویژگی است، ابراز کرد: خوش‌اخلاقی، فرو بردن خشم و چشم‌پوشی از خطاها مهمترین ویژگی‌های کریم است. حضرت علی(ع) در خطبه 192 نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «به حال ملت‌ها نگاه کنید. آن‌ها که اهل اختلاف شدند از بین رفتند. تفرقه بلا است و دوستی‌ها را از بین می‌برد و به دشمن، جرئت نفوذ می‌دهد.»

وی به سالروز تشکیل جهادسازندگی به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: خدمات این نهاد در مناطق محروم برکسی پوشیده نیست. هر چه آبادانی بعد از انقلاب ایجاد شده به برکت نیروهای مخلص جهاد و زیر پرچم جهاد سازندگی و سایر اُرگان‌های نظام جمهوری اسلامی بوده است.

خاتمی با تأکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات 28 خرداد 1400 تصریح کرد: یکی از نشانه‌های کرامت اجتماعی، باهم بودن، در مسیر انقلاب بودن، پاسداری و نگهبانی از انقلاب اسلامی است و امروز عزت و اقتدار ملی در گرو ایستادگی در برابر دشمن، همه با هم بودن و دست در دست یکدیگر دادن است.

وی ابراز کرد: امروز وقت گلایه نیست، هرچند مشکلات وجود دارد اما مشارکت در انتخابات، وظیفه ملی و حقوق شهروندی است. هر دو انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار هستند و نباید انتخابات ریاست جمهوری، ما را از انتخابات شورای شهر، غافل کند.

انتهای پیام
captcha