الگوبرداری از حضرت معصومه(س) نیازمند شناخت صحیح است
کد خبر: 3976883
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

الگوبرداری از حضرت معصومه(س) نیازمند شناخت صحیح است

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان گفت: خودسازی، حضور در اجتماع و محقق کردن کمال انسانیت، گذشت از جان و مال با تمام وجود و هجرت در راه ولایت از ویژگی‌های حضرت معصومه(س) است و الگوبرداری از این بانو نیازمند شناخت صحیح از منش و سبک زندگی است.

الگوبرداری از حضرت معصومه(س) نیازمند شناخت صحیح استزهرا علمی‌فرد، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: وظیفه نخست دختران ما در الگوبرداری از حضرت معصومه(س) آشنایی با منش، اخلاق و سبک زندگی این بانوی بزرگوار است و کسی که اطلاعی از سیره زندگی حضرت معصومه(س) نداشته باشد نمی‌تواند ادعای دنباله‌روی از او کند.

وی لازمه شناخت ائمه اطهار و خاندان اهل‌بیت(ع) را مطالعه در باب زندگی آن‌ها یا شرکت در کارگاه‌های آموزشی برای کسب آگاهی دانست و گفت: دختران بعد از اینکه شناخت حاصل شد، می‌توانند برای زندگی امروز خود معیارهایی را گلچین کنند و آن‌ها در زندگی خود به‌کار گیرند.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه الگوی تربیتی حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) بود، تصریح کرد: ایشان در خانواده‌ای پرورش یافت که از نظر عفت، قداست و منش زندگی اسوه سرمد بانوان و همه انسان‌ها است و علاوه بر ویژگی‌های فردی در عرصه اجتماعی نیز سرآمد بود و به عنوان یک فرد سیاسی مبارزه علیه ظالمان معروف را تا پای جان پیش برد.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان در مورد تجرد حضرت معصومه(س) بیان کرد: در یک نگاه مختصر می‌توان این طور برداشت کرد که اغلب افراد جامعه جزو کسانی بودند که دشمن اهل‌بیت(ع) بودند یا از نظر امنیتی از ازدواج با خاندان اهل‌بیت(ع) هراس داشتند و یا هم‌کفوی برای ازدواج با آن‌ها نبود.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) از بعد مشارکت سیاسی، حضور در اجتماع و ظلم‌ستیزی الگوی بانوان است، ابراز کرد: این بانوی بزرگ همه تلاش خود را به کار گرفت تا مردم را از جهالت نجات دهد که دشمن را به جای دوست نگیرد و حق و باطل را تشخیص دهند. در این راه از حضرت زینب(س) که پیام‌رسانی او هدف عاشورا را زنده نگه داشت، استمداد طلبید و مسیر او را ادامه داد.

علمی‌فرد خودسازی، حضور در اجتماع و محقق کردن کمال انسانیت، گذشت از جان و مال با تمام وجود و هجرت در راه ولایت را از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت معصومه(س) خواند و افزود: این بانو در راه تعالی ارزش‌های انسانی قدم گذاشت و مقام ولایت را در این مسیر همراهی کرد.

انتهای پیام
captcha