حمایت از هنرمندان مناطق محروم اردبیل در دستور کار قرار دارد
کد خبر: 3977097
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

حمایت از هنرمندان مناطق محروم اردبیل در دستور کار قرار دارد

استاندار اردبیل، گفت: حمایت از هنرمندان و نقش‌آفرینی در عرصه تولید آثار با هدف توسعه فرهنگ و علم یک اولویت اساسی است و هنرمندان مناطق محروم در این زمینه از خدمات و امکانات موجود بهره‌مند می‌شوند.

رضازاده// حمایت از هنرمندان مناطق محروم اردبیل در دستور کار قرار داردبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، 22 خردادماه، در مراسم گرامیداشت مرحوم حجت‌الاسلام حسین پناهی که با حضور مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: خلاقیت خانواده‌های هنرمند به خصوص حجت‌الاسلام پناهی یک موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و با اختصاص هزینه یادبود وی به تولید 30 اثر هنری یک اقدام بسیار ارزشمند در این زمینه است.

وی با اشاره به این که خدمات انجام یافته در عرصه علم و دانش و نهضت سوادآموزی ماندگار و یادگار خواهد ماند، بیان کرد: در این راستا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی نیز اقدامات خوبی انجام یافته است که بایستی در توسعه کارهای اساسی و زیربنایی باید مورد توجه واقع شود.

استاندار اردبیل، ادامه داد: حمایت از هنرمندان و نقش‌آفرینی در عرصه تولید آثار با هدف توسعه فرهنگ و علم یک اولویت اساسی است و به همین منظور در این زمینه در طول چند سال گذشته اقدامات قابل توجهی انجام یافته و هنرمندان و مردم مناطق محروم در این زمینه از خدمات و امکانات موجود بهره‌مند می‌شوند.

بهنام‌جو تصریح کرد: برای رفع نواقص و کاستی‌ها تمام تلاش خود را به‌کارمی‌گیریم و در راستای ارائه آموزش عمومی و همگانی درصدد هستیم تا با تربیت بهترین نیروها به بهترین جایگاه و منصب دست یافته و در توسعه سطح علوم دانشگاهی و رشته‌های مختلف دانشگاهی گام‌های اساسی برداریم.

وی بیان کرد: رعایت اخلاق و اصول در عرصه انتخابات نیز یک امر مهم و اساسی است که انتظار می‌رود کاندیداها با رعایت اخلاق‌مداری در این زمینه کوتاهی نکنند و فضایی را فراهم کنند که منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شده و مشکلات جامعه را به حدأقل برساند.

الگوهای رفتاری مرحوم پناهی برای توسعه و رشد هنر ضروری است 

در ادامه محمد سیمزاری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، بیان کرد: تلاش مدیران در سال‌های اخیر علی‌رغم سختی کار در عرصه علم و دانش و فرهنگ و هنر سبب شده تا به اهداف مورد نظر خود در این زمینه با هدف توسعه حوزه هنر دست یابیم.

وی بیان کرد: مرحوم حجت‌الاسلام پناهی به عنوان یک شخصیت وارسته حق بزرگی بر گردن مردم استان دارد و در همین راستا با تلاش هنرمندان تولید آثار برای موضوع سوادآموزی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد که بسیار حائز اهمیت و اساسی خواهد بود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، ادامه داد: الگوهای رفتاری مرحوم پناهی برای توسعه و رشد هنر اولویت اساسی و مهم است و به همین منظور نیاز است تا با همراهی هنرمندان در این زمینه گام‌های اساسی و هدفمند برداشته شده و فهم و شعور در جامعه اسلامی گسترش یابد.

سیمزاری تصریح کرد: مرحوم پناهی در مسیر از بین بردن جهل و نادانیت گام برداشته و یادگاری‌های ارزشمندی با این محتوا تولید کرده که بسیار حائز اهمیت بوده و امید می‌رود مورد توجه واقع شود.

مرحوم پناهی آثار هنری ارزشمند بر جای گذاشت  

امیر رجبی،‌ رئیس حوزه هنری استان اردبیل، نیز در ادامه با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حسین پناهی، گفت: مرحوم پناهی شخصیت وارسته‌ای بود که در طول زندگی خود آثار ارزشمندی را توسط هنرمندان به یادگار گذاشته و با خلق اثر هنری منشا ارزشمندی را بر جای نهاده است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی در راستای تولیدات متنوع در رشته‌های مختلف برای اجرای کار و احسان فرهنگی بسیار ارزشمند است و در این زمینه 30 هنرمند استان در راستای تولید آثار ارزشمند توانسته‌اند بهترین آثار را تولید و به دست مخاطبان برسانند که این موضوع بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل، افزود: در عرصه فرهنگ و هنر سعی بر این است که متناسب با شرایط جامعه به تولید آثار پرداخته شود تا ماندگاری آثار نیز به شکل ارزشمند در جامعه باقی بماند و بتوانیم مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف‌سازی کنیم.

انتهای پیام
captcha