تعامل و همکاری مشترک کانون پرورش فکری اردبیل با دفاتر تسهیل‌گری
کد خبر: 3977166
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

تعامل و همکاری مشترک کانون پرورش فکری اردبیل با دفاتر تسهیل‌گری

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بر همکاری و مشارکت با مدیران دفاتر تسهیل‌گری استان در راستای توانمندسازی کودکان و نوجوانان و توسعه فعالیت‌های مهارت‌محور ویژه این گروه سنی در مناطق کم برخوردار تاکید کرد.

تعامل و همکاری مشترک کانون پرورش فکری اردبیل با دفاتر تسهیل‌گریبه گزارش ایکنا از اردبیل، زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، ۲۳ خردادماه، در نشست با مدیران دفاتر تسهیل‌گری استان پیرامون همکاری و مشارکت در راستای توانمندسازی کودکان و نوجوانان و توسعه فعالیت‌های مهارت‌محور ویژه این گروه سنی در مناطق کم برخوردار، گفت: کانون پرورش فکری در راستای عدالت فرهنگی از طریق کتابخانه‌های سیار روستایی به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار خدمات مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: دفاتر تسهیل‌گری و توسعه یکی از بهترین گزینه‌ها برای همکاری دوجانبه در راستای مهارت‌افزایی کودکان و نوجوانان و توسعه و ترویج فرهنگ فردی و اجتماعی در این مناطق است.

احدزاده، یادآور شد: همه کودکان حق دارند از خدمات نهاد‌ها و سازمان‌ها بهره‌مند شوند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از فعالیت‌ها و طرح‌های اجتماع‌محور مرتبط با اهداف و برنامه‌های سازمانی، همراهی و حمایت می‌نماید.

مدیرکل کانون پرورش فکری اردبیل، با اشاره به رسالت و اهداف کانون در راستای برقراری عدالت فرهنگی، ضرورت کار جهادی در حوزه‌ی کودک و نوجوان، اظهار کرد: کانون به‌عنوان متولی اصلی این حوزه با راهبرد‌ها، اهداف و برنامه‌های مشخص آماده همکاری با دفاتر تسهیل‌گری در راستای خدمت‌رسانی هرچه گسترده‌تر به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار است.

وی بیان کرد: قسمت مهمی از رویکرد برنامه‌ها و جامعه هدف دفاتر تسهیل‌گری، نسل کودک و نوجوان بوده و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و همواره مورد تأکید و حمایت کانون استان نیز است.

احدزاده، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم برخوردار اردبیل از اولویت‌های سازمانی بوده و از طریق کتابخانه سیار شهری و سایر ظرفیت‌ها به این مهم پرداخته‌شده و این جلسه مبنایی برای انسجام‌بخشی به برنامه‌های در حال اجرا خواهد بود.

همچنین در ادامه، داریوش علومی، معاون فرهنگی کانون استان با تأکید بر رسالت و تنوع فعالیت‌های کانون، پیرامون نظم برنامه‌ها و حضور کتابخانه‌های سیار در هر یک از مناطق سه‌گانه مشخص‌شده و نحوه فعالیت‌های مشارکتی، توضیحاتی را ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha