اتوبوس کودک در مناطق کم‌برخوردار کرمان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3977381
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

اتوبوس کودک در مناطق کم‌برخوردار کرمان راه‌اندازی می‌شود

شهردار کرمان از راه‌اندازی اتوبوس کودک در مناطق کم‌برخوردار شهر کرمان در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان در نشستی که با حضور دبیر ستاد شهر دوستدار کودک شهرداری برگزار شد، از راه‌اندازی اتوبوس کودک در مناطق کم‌ برخوردار شهر کرمان در روزهای آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای شهر دوستدار کودک شهر کرمان با رویکرد اجتماعی و مرتبط با حوزه کودک و نوجوان انجام می‌شود، افزود: این طرح با هدف آموزش و پرورش کودکان در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی اجرا می‌شود.

عالم‌زاده با اشاره به ضرورت دلچسب و جذاب بودن آموزش‌ها براساس اقدامات خاص تخصصی، ادامه داد: شیوۀ صحیح آموزش‌ها موجب می‌شود تا کودکان و نوجوانان تشویق شده و در برنامه‌ها حضور پیدا کنند.

شهردار کرمان، از در نظر گرفتن هفت محلۀ کمتر برخوردار شهر کرمان به‌عنوان محله‌های هدف در اجرای طرح اتوبوس کودک خبر داد و بیان کرد: البته در اجرای این طرح، شهرداری تنها عهده‌دار همۀ اقدامات نیست؛ بنابراین، برای اجرای بهتر طرح، از پیشنهادها و راه‌کارهای ارائه‌شده استقبال می‌شود. بنابراین، پیشنهاد می‌کنم هر شخص یا ارگانی که در زمینه‌ای خاص اثرپذیری و کارایی دارد، در راستای خدمت به بچه‌های محله‌های کمتربرخوردار در این طرح با شهرداری کرمان همکاری کند.

وی با بیان اینکه این اتوبوس در حال حاضر برای محله‌های هدف محدودۀ شهر کرمان در نظر گرفته شده است، گفت: احتمال دارد در آینده این اتوبوس حاشیۀ شهر را نیز که به‌نوعی با مشکلات و مسائل خاصی درگیر هستند، پوشش دهد.

شهردار کرمان اظهار امیدواری کرد به لحاظ اجتماعی کاری همه‌جانبه در محله‌های کمتربرخوردار انجام دهیم؛ زیرا این اقدام برای همۀ کودکان شهر است.

عالم‌زاده هدف و نتیجۀ نهایی طرح اتوبوس کودک برای مناطق کم‌برخوردار شهر کرمان را آموزش در موضوعات اجتماعی، فرهنگی و شهروندی دانست و گفت: با نگاهی اجتماعی و با هدف افزایش خودآگاهی کودکان، نقش پرورشی نیز در موضوعات مختلف به‌صورت پُررنگ دیده می‌شود.

لازم به ذکر است، محله‌های «سرآسیاب»، «ماه بنی‌هاشم»، «پامنار»، «شهرک صنعتی»، «قلعه‌محمود» و «شرف‌آباد» و «الله‌آباد»، از محله‌های در نظر گرفته شده در طرح اتوبوس کودک هستند.

انتهای پیام
captcha