رونمایی از طرح مطالعات جامع پدافند غیرعامل سمنان
کد خبر: 3977554
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد؛

رونمایی از طرح مطالعات جامع پدافند غیرعامل سمنان

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل از رونمایی طرح مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان خبر داد و گفت: این سند برای حفاظت پنج هزار و ۶۰۰ دارایی این استان احصا شده است.

رونمایی از طرح مطالعات جامع پدافند غیرعامل سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، مهدی رحیمی،معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور شب گذشته 24 خرداد در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به اینکه سند راهبردی و یک چراغ‌راهنما به نام طرح مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان رونمایی شده یادآور شد: با این مهم مصون‌سازی استان افزایش پیداکرده و در آسیب‌پذیری‌ها پیشگیری ویژه‌ای خواهد داشت.

وی ادامه داد: اجرای طرح پدافند غیرعامل استان از دو سال قبل شروع‌شده و برای حفاظت بیش از پنج هزار و ۶۰۰ دارایی این خطه احصا شده که از این میزان ۲۶۸ مورد دارای سطح‌بندی حساس، مهم و قابل حفاظت است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه سمنان از چند لحاظ استانی مهم در کشور است، ابراز داشت: قرار گرفتن درراه اصلی ابریشم، همجواری با هشت استان کشور، رتبه اول تولید نمک و گچ کشور، رتبه دوم ذغال سنگ کشور، رتبه سوم کرومیت کشور، رتبه سوم نرخ باسوادی، رتبه ششم در تعداد شهرک‌های صنعتی و قرار گرفتن ۲۵ درصد مناطق حفاظت‌شده زیست محیطی کشور در استان سمنان، از جمله ظرفیت‌هایی که مصون‌سازی آن حائز اهمیت است.

ایرج کارخایی، مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری نیز با بیان اینکه پدافند غیرعامل مهم‌ترین عامل بازدارندگی در مقابل دشمنان است افزود: ایجاد پایداری ملی، تاب‌آوری و صیانت از دارایی‌ها، حضور حماسی و شکوهمند مردم در صحنه‌ها و انتخابات نیز است.

کارخایی ادامه داد: بهترین دفاع و مهم‌ترین پدافند مشارکت مردم در انتخابات است که انقلاب، نظام و کشور را در مقابل دشمنان و بدخواهان بیمه خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ملت آگاه ایران در طول دوره‌های مختلف همواره با صلابت و شجاعت در حفظ و حراست از آرمان‌های خود ایستادگی و پافشاری کردند که در این راستا در این عرصه مهم هم برای عزت، اقتدار و عظمت کشور و خنثی‌سازی توطئه‌ها به صحنه خواهند آمد.

به گفته کارخایی؛ اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل استان از محورها و اولویت‌های کاری این اداره کل بوده که شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های زیرساختی استان، شناخت دقیق تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها و در نهایت ارائه راهکار واقع‌گرایانه برای برون‌رفت از مشکلات و چالش‌ها از منظر پدافند غیرعامل سه هدف اصلی طرح محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha