مشارکت نمونه‌ای از مردم‌سالاری دینی است
کد خبر: 3977576
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
رئیس مرکز اسلامی شمال کشور بیان کرد:

مشارکت نمونه‌ای از مردم‌سالاری دینی است

رئیس مرکز اسلامی شمال کشور گفت: مشارکت در واقع نمونه‌ای از مردم‌سالاری دینی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا دشمن به دنبال کاهش حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی هستند.

ارسالی سه شنبه// برگزیدن اصلح به همراه  حضور در انتخابات حائز اهمیت استبه گزارش  ایکنا از گلستان، به نقل از رابط خبری مرکز اسلامی استان گلستان، حجت‌الاسلام  نور علی دیلم، رئیس مرکز اسلامی شمال کشور در گلستان روز گذشته 24 خرداد در محفل انس با قرآن کریم  که در مدرسه علوم دینی مصلحی آق قلا برگزار شد، گفت: پس از اصل حضور در انتخابات، برگزیدن اصلح حائز اهمیت است و باید اشخاصی انتخاب شوند که شایستگی‌های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی وظیفه شرعی، ملی و انسانی است، افزود: مشارکت در واقع نمونه‌ای از مردم‌سالاری دینی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا دشمن به دنبال کاهش حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی هستند.

دیلم گفت: با تدبر در قرآن کریم می‌توانیم میزان اهمیت حضور در انتخابات و رفتن پای صندوق برای انتخاب فرد اصلح را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داده و بیشتر با رسالت و تکلیفی که در این عرصه سیاسی بر دوش ما قرار دارد آگاه شویم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص انتخاب اصلح، افزود: این موضوع ریشه در قرآن کریم و سنت و سیره عملی پیامبر(ص) دارد و حکومت دینی علاوه بر تامین امنیت و اجرای قوانین و محافظت از مال و جان مردم وظیفه دارد اهداف و ارزش‌های دینی را استوار سازد.

گفتنی است، در این محفل قرآنی، قاری بین‌المللی سید جواد حسینی و قاری ممتاز کشوری مولوی عبدالباسط توتازهی صبور، آیاتی چند از کلام الله مجید را قرائت کردند.

انتهای پیام
captcha