قرآن؛ بهترین پناهگاه در آشفته بازار اخلاقی و فضای مجازی
کد خبر: 3977804
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

قرآن؛ بهترین پناهگاه در آشفته بازار اخلاقی و فضای مجازی

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: بهترین پناهگاه خانواده‌ها و فرزندان در این آشفته بازار اجتماعی، اخلاقی و فضای مجازی، قرآن کریم است.

به گزارش ایکنا از گلستان به نقل از رابط خبری مرکز اسلامی استان گلستان، حجت‌الاسلام نورعلی‌ دیلم، رئیس مرکز اسلامی گلستان روز گذشته 25 خرداد در کارگاه آموزشی قرآن کریم ضمن تشکر از حضور سید جواد حسینی، قاری ممتاز بین‌المللی قرآن کریم، گفت: نظم یکی از مسائلی است که دین مبین اسلام به آن تاکید فراوان دارد و حضرت علی(ع) نیز در وصیت نامه شریف خود بر نظم تاکید دارد و فرد مسلمان باید برای امورات زندگی خود برنامه داشته باشد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه، طبق آیات قرآن کریم افق خود را برای عبادت، استراحت و زندگی مشخص کنیم، افزود: نظم و انظباط دستور اول قرآنی است و لازم است در این مهم نیز افراط و تفریط نداشته باشیم.

دیلم با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) که می فرماید «من جاهل را ندیدم مگر اینکه افراط و تفریط کند»، گفت: قرآن خواندن ما هم موقتی و اینکه ظرف چندین هفته و ماه یا سال تمام کنیم و بعدش سراغی از آن نگیریم، نباشد، بلکه در حد روزی دو سه آیه قرآن هم باشد، تلاوت و قرائت ما همیشگی و مداوم باشد.

وی با بیان اینکه، هرچقدر خانوده‌ها فرزندان خود را به مراکز قرآنی بسپارند قطعا زمینه رشد و سعادت آنها فراهم خواهد شد، گفت: در عین حال مسئولان و متولیان قرآنی هم وظیفه سنگینی دارند و باید زمینه رشد آن‌ها را در همه ابعاد داشته باشند.

دیلم با اشاره به اینکه، مرکز اسلامی گلستان آماده برگزاری مباحث و محافل قرآنی با کمک ادارات و نهادها است، افزود: حول محور قرآن کریم فعالیت می‌کنیم و شورای قرآنی این مرکز هم فعال می باشد و تلاش ما بر این است که بوی عطر قرآن و نورانیت آن را به منازل مردم برسانیم.

وی گفت: لازم است برنامه‌ای برای کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در مناطق اهل سنت نشین مشخص شود و به‌صورت ماهیانه در شهرها و یا روستاهای منطقه کرسی تلاوت داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha