درخواست جامعه نخبگان؛ تسهیل قوانین به نفع ایرانیان خارج از کشور
کد خبر: 3978462
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶

درخواست جامعه نخبگان؛ تسهیل قوانین به نفع ایرانیان خارج از کشور

در همایش نخبگان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور بر لزوم تسهیل قوانین برای ایرانیان خارج از کشور تأکید و تصریح شد: شرایط داخلی نیازمند ایجاد فضای امن مالی و روانی برای جذب ایرانیان خارج از کشور است .

به گزارش ایکنا، همایش و اجتماع بزرگ نخبگان و کارافرینان ایرانی خارج از کشور در حمایت از برنامه‌های تولید محور با حضور جمعی از مسئولان کشورمان برگزار شد.

سامان پویان، مهر بنیانگذار و مدیر بنیاد جهانی کارافرینان جوان مستقر در پکن در همایش ائتلاف بزرگ نخبگان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور گفت: جامعه متخصص و دلسوزی را در جهت اعتلای کشور طراحی و برنامه‌ریزی کرده‌ایم و این همایش بر این اساس تدبیر شده است.

این جوان موفق کارافرین در سطح بین‌الملل تصریح کرد: جامعه ما حمایت و همکاری تمام را در جهت رشد و توسعه فرهنگ کارآفرینی با معرفی و ارائه برنامه‌های تدوین شده در آینده به مسئولین مرتبط خواهدداشت و در صدد هستیم که تمام توانمان را جمع کنیم تا با دیگر نهادها و جبهه‌های مختلف در ایران و خارج از کشور وارد همکاری برد برد شویم.

پویان مهر ارائه برنامه جهت تسهیل قوانین برای ایرانیان خارج از کشور را نمونه‌ای از بسته پیشنهادی این مجموعه برشمرد و افزود: مهمترین بسته پیشنهادی ما به دولت آینده چگونگی تسهیل قوانین در جهت جذب سرمایه‌های انسانی و مالی به خصوص قوانین مربوط به ایرانیان خارج از کشور است که مشابه آن را در چین انجام داده‌اند. شرایط داخلی نیازمند ایجاد فضای امن مالی و روانی برای جذب ایرانیان خارج از کشور در جهت ورود به عرصه‌های سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی داخلی است.

وی افزود: طبق آمار رسمی  نزدیک به پنج میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که با برنامه‌های مدون می‌توان از ظرفیت این عزیزان در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

بنیانگذار و مدیر بنیاد جهانی کارافرینان جوان خاطر نشان کرد: اهداف ما که در مجموعه نخبگان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور فعالیت داریم با کمک یکدیگر و اجماع گروه‌ها تحقق می‌یابد، البته با حمایت مستقیم رئیس جمهور آینده خواهدبود.

احمد مهدیان دبیر همایش ضمن تشریح جایگاه ارزشمند نخبگان و کارافرینان در بهبود کسب وکار، رونق تولید و اشتغال زایی در شرایط حساس کنونی، عنایت و توجه مدیران به دغدغه نخبگان و کارافرینان را فرصت مناسبی جهت پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری با بهره برداری از انرژی جوانان انقلابی دانست و گفت: سرمایه‌های عظیم کارافرینی جوانان نیازمند حمایت مدیران جهادی و در بستر مبارزه با فساد شکوفا می‌شود. من تاکید یک صدای سخنرانان همایش نخبگان و کارافرینان بر حمایت از این سرمایه عظیم و ارائه تسهیلات مادی معنوی را از مهمترین عوامل تحقق شعار تولید، پشتیبانی و مانع زدایی می‌دانم.

در این همایش حجت‌الاسلام ابوترابی فرد، نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی؛ حجت‌الاسلام شهریاری، رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب؛ حجت الاسلام سید موسی علم الهدی، حجت‌الاسلام اصغردوست، جانشین رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت دفاع مقدس؛ سیفی، دبیر کل کانون عالی کارفرمایان ایران؛ سیده محبوبه كاظمی دولابی، كارآفرین بخش گردشگری؛ علی عباسی، دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور؛ محمد تقی ملبوبی، ریاست انجمن دوستی ایران كانادا نیز حضور داشتند.  

در پایان همایش نیز بیانیه‌ایی در راستای حمایت از کاندیدای مورد نظر ریاست جمهوری صادر و تاکیدشد: نخبگان و کارافرینان ایران اسلامی در بستر حمایت مسئولین پاکدست توانایی ارزش افرینی و اشتغال زایی را دارند.

انتهای پیام
captcha