آوسبیلدونگ پرستاری چیست
کد خبر: 3978466
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱

آوسبیلدونگ پرستاری چیست

هدف اصلی دوره آوسبیلدونگ پرستاری این است که نیروی مورد نیاز برای کار در آلمان را تامین کند.

آوسبیلدونگ پرستاری چیست؟ ممکن است شما نیز علاقه بسیاری به شغل پرستاری داشته باشید. خبر خوب این است که متقاضیان پرستاری می‌توانند در کشورهای پیشرفته آموزش‌های کافی را ببینند و به واسطه بروزترین سیستم‌های پزشکی و بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند. در آلمان یکی از مشاغل پرطرف‌دار پرستاری شناخته ‌شده است. بنابراین تمامی متقاضیانی که در این رشته تحصیل می‌کنند، می‌توانند در این کشور فعالیت داشته باشند. حال یکی از راهکارهای راحت برای این‌که به آلمان مهاجرت کرد، استفاده از دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری است. تلاش ما بر این است در ادامه این نوشته شرایط لازم برای آوسبیلدونگ پرستاری آلمان الست گروپ را ارزیابی کنیم.

  1. استفاده از فهرست زیر به شما کمک خواهد کرد:
  2. دوره آوسبیلدونگ پرستاری چیست؟
  3. کدامیک از موارد از تحصیل در دانشگاه و دوره‌های آوسبیلدونگ موثر است؟
  4. مزایای استفاده از دوره آوسبیلدونگ پرستاری در چیست؟
  5. چه شرایطی برای آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان وجود دارد؟
  6. چگونه می‌توان درخواست برای دوره آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان را انجام داد؟
  7. چه مدارکی برای درخواست آوسبیلدونگ پرستاری مورد نیاز است؟
  8. هزینه استفاده از دوره آوسبیلدونگ پرستاری ان چقدر می‌باشد؟
  9. سخن آخر

دوره آوسبیلدونگ پرستاری چیست؟

هدف اصلی دوره آوسبیلدونگ پرستاری این است که نیروی مورد نیاز برای کار در آلمان را تامین کند. تلاش دولت آلمان بر این است تا دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری را برگزار کند تا یک نیروی کار با مهارت را آموزش بدهد. بنابراین اشخاصی که قبلاً در حیطه پرستاری تحصیلاتی داشته‌اند یا مدرک کامل پرستاری دارند، می‌توانند به کشور آلمان مهاجرت کنند. برای این امر نیاز است مدارک تحصیلی آن‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد و سپس با تأییدیه گرفتن اقدامات لازم برای مهاجرت آن‌ها صورت می‌گیرد. به ‌همین دلیل اگر افراد صلاحیت حرفه‌ای در این دوره را داشته باشند، می‌توانند برای کار در کشور آلمان اقدام کنند. برای این امر دو راهکار پیش روی افراد می‌باشد. شخص می‌تواند در دانشگاه تحصیل داشته باشد یا این‌که در دوره‌های فعلاً پرستاری آلمان شرکت کند تا به بازار کار آن وارد گردد. در ادامه در رابطه با دوره آوسبیلدونگ پرستاری بیشتر خواهیم گفت.

کدامیک از موارد از تحصیل در دانشگاه و دوره‌های آوسبیلدونگ موثر است؟

همان‌طور که گفتیم برای اینکه یک شخص مهارت پرستاری کسب کند، نیاز است از دو گزینه زیر استفاده کند:

  • داشتن حداقل ۳ سال تحصیل در دانشگاه
  • گذراندن دوره‌های آوسبیلدونگ به مدت ۳ سال

تحصیلات دانشگاهی

اغلب کشورها یک راهکار مناسب برای دریافت مدرک دانشگاهی، تحصیل در رشته مدنظر را می‌دانند و تصور می‌کنند برای پرستار شدن نیاز به تحصیلات در دانشگاه دارند. اما با وجود این امر فقط ۱۰ سال است که رشته پرستاری به دانشگاه‌های متعدد کشور آلمان نیز اضافه‌ شده است. اصولاً دانشگاه‌های آلمان قراردادهای همکاری با بیمارستان‌ها و یا کلینیک‌ها دارند و دانشجویان رشته پرستاری شرایط این‌که به‌ صورت نیمه‌وقت در کنار تحصیل خود کار کنند را دارند. مدت‌زمان تحصیل در رشته پرستاری برای دانشجویان به 3 تا ۴ سال می‌رسد. سپس افراد مدرک فارغ‌التحصیلی رشته لیسانس علوم بهداشتی یا پرستاری را به انتها می‌رسانند یا این‌که به ‌غیر از این شرایط افراد توانایی دریافت مدرک لیسانس و گذراندن دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری را دارند و با این عنوان نیز می‌توانند فعالیت رشته پرستاری را آغاز کنند. اما اگر شخص دارای مدارک دانشگاهی نیز باشد شرایط شغلی بیشتری برای او به وجود می‌آید.

به ‌غیر از این موارد شخصی که از دانشگاه مربوطه در رشته پرستاری فارغ‌التحصیل می‌گیرد، به نسبت گذراندن دوره‌های آوسبیلدونگ پیشرفت سریع‌تری دارند. اصولاً اشخاصی که دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری فعالیت دارند، نیاز است در این زمینه تجربه کسب کنند تا پیشرفت کاری صورت بگیرد. اما اشخاصی که در این زمینه تحصیلات دارند نیاز به کسب تجربه ندارند. در کنار این موارد فارغ‌التحصیلانی که در دانشگاه تحصیل‌کرده‌اند، می‌توانند به ‌غیر از پرستاری مسئولیت‌های دیگری را به‌ عنوان شغل در نظر بگیرند. همین‌طور شرایط ادامه تحصیل در دوره‌های کارشناسی و ارشد برای این افراد وجود خواهد داشت. نکته مهم دیگر این است که اگر تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، به ‌عنوان دانشجوی پرستاری به کشور آلمان ورود می‌کند و این کشور ضمانت می‌کند که شغلی بنا بر شرایط تحصیلی افراد برای آن‌ها داشته باشد.

استفاده از دوره‌ آوسبیلدونگ پرستاری

کارآموزانی که قصد آموزش دوره‌های فنی ‌و حرفه‌ای را دارند، نیاز به شرکت در دوره آوسبیلدونگ دارند. بنابراین این دوره می‌تواند مهارت‌های لازم را برای انجام فعالیت در حرفه‌های منحصر به‌ فرد به افراد آموزش بدهد. حال هنگامی‌که از واژه آوسبیلدونگ پرستاری استفاده می‌شود، یعنی شخصی کارآموز پرستاری می‌باشد و در حال آموزش دیدن برای آوسبیلدونگ در آلمان می‌باشد. فقط افرادی که علاقه بسیاری به پرستار شدن در آلمان دارند، اما در این زمینه هیچ‌گونه تحصیلات و دانشی ندارند، می‌توانند از دوره آوسبیلدونگ پرستاری استفاده کنند.

مزایای استفاده از دوره آوسبیلدونگ پرستاری در چیست؟

ویژگی‌ها و مزایای مهم دوره آوسبیلدونگ پرستاری در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • گذراندن این دوره بسیار متنوع و سرگرم‌کننده می‌باشد.
  • مهاجرت با استفاده از دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری بسیار زیاد است.
  • در کنار آموزش فرد حقوق دریافت خواهد کرد.
  • پیشنهاد کار دائمی برای افراد بسیار بالا می‌باشد.
  • شخص می‌تواند اقامت آلمان را کسب کند.

چه شرایطی برای آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان وجود دارد؟

قوانین بسیاری برای آموزش دیدن دوره‌های فنون پرستاری در آلمان به ‌تصویب ‌رسیده است. از مهم‌ترین این شرایط این است که در ۲ سال اول برای آموزش عمومی پرستاری متقاضیان دانش‌ها و مهارت خاص را دریافت می‌کنند. سپس دانشجویان تخصص‌های مدنظر را برای دوره تخصصی در مواردی همچون مراقبت‌های سالمندان، پرستاران و یا اطفال انتخاب خواهند کرد. در حالت کلی برای این‌ که یک شخص در دوره آوسبیلدونگ پرستاری قبول شود، نیاز است تحت آموزش تئوری و عملی به مدت ۳ سال باشد. در یکی از این آموزش‌ها در دانشگاه‌های همکار یا مراکز بهداشتی صورت می‌گیرد.

چگونه می‌توان درخواست برای دوره آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان را انجام داد؟

تمامی شهروندان کشورهایی که تحت اتحادیه اروپا نیستند، لازم است شرایط زیر را برای گذراندن در دوره آوسبیلدونگ پرستاری داشته باشند.

  • اقدام کردن برای ویزا
  • اپل های دوره کارآموزی موردنظر
  • ترجمه گواهی تحصیلی و دیگر مدارک

چه مدارکی برای درخواست آوسبیلدونگ پرستاری مورد نیاز است؟

مدارک زیر برای درخواست آوسبیلدونگ پرستاری احتیاج است:

  • اشخاص بالای ۱۷ سال: داشتن گواهی تحصیلی ۱۰ سال مدرسه که به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه باشد.
  • متقاضیان بالای ۱۸ سال: داشتن گواهی اتمام 12‌ سال تحصیلی یا دیپلمی که به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه شود.
  • داشتن کامل سلامت جسمانی و روانی روانی
  • داشتن گواهی حداقل سطح زبان آلمانی

می‌توان برای اطمینان از مدارک زیر نیز استفاده کرد:

  • شخص می‌تواند یک رزومه‌ی مفید از اطلاعات خاص خود و تجارب داشته باشد.
  • بیمه درمانی معتبر
  • داشتن رسیدهای پرداخت هزینه
  • به اثبات رساندن تامین هزینه‌های زندگی کردن در آلمان برای مدت ۳ سال
  • داشتن گواهی تجربه کاری در صورت وجود تجربه

سخن آخر

در تلاش بودیم در این نوشته مباحث مربوط به گذراندن دوره فعلا پرستاری را ارزیابی کنیم. اگر شما نیز می‌خواهید به کشور آلمان مهاجرت کنید، پیشنهاد ما بر این است که با کارشناسان باتجربه در این موارد مشورت کنید تا اطلاعات بسیاری بنا بر شرایط موجود شما در اختیارتان بگذارد. این مشاوره‌ها کمک می‌کند تا تمامی سوالات ذهنی شما در رابطه با دوره آوسبیلدونگ پرستاری برطرف گردد و بتوانید از طریق این دوره در کشور آلمان کسب درآمد کنید.

انتهای پیام
captcha