مشارکت ۶۰ درصدی مردم استان کرمان در انتخابات + عکس
کد خبر: 3978542
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

مشارکت ۶۰ درصدی مردم استان کرمان در انتخابات + عکس

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: آمار تعرفه‌های صادر شده نشان دهنده مشارکت ۶۰ درصدی مردم استان کرمان در انتخابات روز ۲۸ خرداد است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدصادق بصیری، رئیس ستاد انتخابات استان کرمان ضمن تشکر از مردم و عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات در استان کرمان، اظهار کرد:  2 هزار و ۸۴۲ شعبه اخذ رأی در استان با ۴۵هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی کار رأی گیری از 2 میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ نفر واجدین شرایط    انجام شد.

بصیری اعلام کرد: در این انتخابات ۱۸۰۰ نفر نامزد برای ۴۴۰ کرسی شوراهای اسلامی ۸۴ شهر و ۱۵ هزار و ۶۸۰ نفر نامزد برای ۸۷۲۰ کرسی در ۲۸۱۲ روستای استان رقابت کردند.

وی با بیان اینکه کرمان 60 درصد واجدین شرایط رأی دادن کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: جایگاه کرمان در  میان ۹ استان  اصلی کشور قرار داشت.

بصیری بیان کرد: آمار تعرفه‌‌های صادر شده در استان کرمان، یک میلیون و ۳۲۱ هزار و ۲۷۵ مورد است که نشان دهنده مشارکت بیش از ۶۰ درصدی مردم استان کرمان است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان تصریح کرد: مشارکت در انتخابات شوراهای استان کرمان ۵۹ درصد بوده و دلیل تفاوت با مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری، این است که در برخی روستاها انتخابات شورا نداشتند و برخی نقاط مثل پادگان‌ها صندوق انتخابات شورا نبوده است.

وی با اشاره به مشارکت ۵۱ درصدی زنان و ۴۹ درصدی آقایان در انتخابات در استان کرمان، گفت: شمارش آراء ریاست جمهوری رو به پایان است و هنوز آمار تجمیعی اعلام نشده و با تجمیع، ستاد انتخابات کشور نتایج انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می‌کند و نتایج شوراها توسط فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با تشکر از استان کرمان برای حضور پرشور در انتخابات، افزود: حضور مردم در انتخابات پاسخی دندان‌شکن بود به دشمنان که درصدد القاء این بودند که پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی ضعیف شده است.

وی بیان کرد: در واقع برنده واقعی انتخابات مردم هستند و مردم کرمان در ادوار مختلف همواره بیشترین مشارکت را در انتخابات داشته‌اند و در این دوره نیز به نظر می‌آید همین‌گونه است.

عباس تقی‌زاده، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به درصد مشارکت شهرستان‌های استان کرمان در انتخابات روز گذشته، گفت: ارزوئیه با ۷۳ درصد مشارکت، انار ۶۵، بافت ۷۳.۶، بردسیر ۷۰.۵، بم ۵۱.۶، جیرفت ۵۶، رابر ۸۹، راور ۷۲، رفسنجان ۵۴.۸، رودبار ۷۵، ریگان ۷۵، زرند ۷۲، سیرجان ۵۵، شهربابک ۶۲، عنبرآباد ۷۰، فاریاب ۸۰، فهرج ۵۳.۷، قلعه گنج ۷۰، کرمان ۵۰.۱۴، کوهبنان ۷۳، کهنوج ۶۶، منوجان ۷۴.۶ و نرماشیر ۵۱ درصد مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha