افزایش ۲۰ درصدی چاپ قرآن/ تمدید خودکار مجوزهای شش ماهه
کد خبر: 3979374
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
معافی در گفت‌وگو با ایکنا خبر داد؛

افزایش ۲۰ درصدی چاپ قرآن/ تمدید خودکار مجوزهای شش ماهه

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم از رشد ۲۰ درصدی چاپ قرآن در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

چاپ قرآن 20 درصد افزایش یافتمیثم معافی، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با ایکنا درباره تعداد مجوز‌های صادر شده در سه ماه نخست امسال گفت: ۸۸ فقره مجوز چاپ و نشر قرآن کریم طی این مدت از سوی معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن صادر شده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل، شاهد رشد ۲۰ درصدی هستیم و به علت شیوع ویروس کرونا مجوزهای شش ماهه به مدت یکسال اعتبار دارد.

وی افزود: این تعداد مجوز صادرشده، هم شامل مجوز‌های چاپ و هم مجوز‌های نشر قرآن کریم است و همانطور که از عناوین این مجوز‌ها مشخص است، مجوز چاپ برای تجویز چاپ یک مصحف شریف همراه با چاپ آن در انتهای مصاحف و مجوز نشر برای اعلام بلامانع بودن توزیع مصاحف چاپ شده و نهایتاً قرار گرفتن در دسترس عموم مردم، صادر می‌شوند.

معافی در ادامه به جزییات این آمار اشاره کرد و گفت: درست است که امسال تعداد عناوین درخواست شده برای صدور مجوز چاپ با افزایش ۶۵ درصدی روبرو بوده، اما تفاوت چندانی در مجموع شمارگان در این بازه زمانی نسبت به سال قبل را شاهد نبوده‌ایم؛ بنابراین مجموع شمارگان ۵۷۰ هزار جلد برای سال جاری و شمارگان ۵۶۰ هزار جلد برای سال قبل به این معناست که مصاحف متنوع‌­تری با شمارگان محدودتر در سال جاری چاپ و عرضه شده و یا در مرحله چاپ هستند که به زودی در بازار قابل عرضه خواهند بود.

وی تصریح کرد: با توجه به پشتوانه کاری سال گذشته و درگیری عمومی با شرایط خاص متأثر از ویروس کرونا و با وجود کاستی‌ها و فشار‌های کاری این حوزه، حفظ روند رشد چاپ قرآن کریم بی‌شک مرهون تلاش و همت خادمان این حوزه مقدس به ویژه ناشران قرآن کریم و مصححان زحمتکش مصحف شریف است.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم از ناشران قرآن خواست؛ درباره اخذ مجوز‌های به روز نشر مصاحف شریف، توجه بیشتری را معطوف دارند. از این رو معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم نیز بیش از سالیان گذشته، آمادگی خود را برای ارائه مشاوره‌های تخصصی و خدمات به موقع و البته رایگان در حوزه چاپ و نشر قرآن کریم، اعلام می‌کند.

انتهای پیام
captcha