ضرورت ترویج سیره رضوی توسط روحانیون و تشکل‌های دینی
کد خبر: 3979384
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

ضرورت ترویج سیره رضوی توسط روحانیون و تشکل‌های دینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: تبیین و ترویج سیره رضوی شامل سیره عبادی، اخلاقی، تربیتی، علمی و سیاسی امام رضا(ع) از وظایف کلیه روحانیون و تشکل‌های دینی است و باید نسبت به آن اهتمام بیشتری بورزیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، صبح امروز، اول تیرماه، در مراسم چهلمین سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در هرمزگان، ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: ارادت، اخلاص و عشق و توسل هرچه بیشتر نسبت به امام رضا(ع) که در میان آحاد جامعه موج می‌زند از وظایف ما نسبت به شخصیت امام رضا(ع) است و این روحیه باید تقویت شود.

وی افزود: این ارادت و عشق در اشکال مختلف تجلی پیدا می‌کند. رفتن به پابوس آقا امام رضا(ع)، زمینه‌سازی برای برگزاری مراسمات گرامیداشت میلاد آن حضرت، ایجاد شور و اشتیاق میان تشکل‌های دینی در مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی، کمک به مستضعفان با نیت امام رضا(ع) از راه‌های ابراز و اثبات ارادت به آن حضرت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان  تصریح کرد: با توجه به شرایط قرمز کرونایی استان، مراسمات جشن و گرامیداشت میلاد حضرت امام رضا(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و در فضاهای سر باز برگزار می‌شود.

انصاری‌راد بیان کرد: تبیین و ترویج سیره رضوی شامل سیره عبادی، اخلاقی، تربیتی، علمی و سیاسی امام رضا(ع) از وظایف تبلیغات اسلامی، مبلغین، روحانیون و تشکل‌های دینی است و باید نسبت به آن اهتمام بیشتری بورزیم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، عنوان کرد: این سازمان در سال 1360 برای انتظام بخشیدن به مسائل دینی، فرهنگی و تربیتی، تفسیر قرآن کریم، بیان احکام دینی به مردم، ساماندهی هیئت‌های مذهبی و... در سطح جامعه شکل گرفت. خوشبختانه سازمان تبلیغات اسلامی از ادوار گذشته تاکنون رشد بسیاری داشته، کارهای تأثیرگذاری در سطح جامعه انجام داده و رو به تکامل بوده است.

انتهای پیام
captcha