حیات مجدد جامعه درگرو گره زدن اندیشه‌ها به شهداست
کد خبر: 3979612
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

حیات مجدد جامعه درگرو گره زدن اندیشه‌ها به شهداست

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: سیره و زندگی شهدا الگویی برای همه ماست و حیات مجدد جامعه نیازمند گره زدن اندیشه‌ها به اندیشه شهدا است و این مهم از طریق مساجد ممکن است.

حیات مجدد جامعه درگرو گره زدن اندیشه‌ها به شهداستبه گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رمضانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، در نشست تعدادی از مدیران کانون‌های مساجد قزوین با مسئول روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که امروز (چهارشنبه 2 تیر) در ستاد کانون‌های مساجد قزوین برگزار شد، بیان کرد: سیره و زندگی شهدا الگویی برای همه ماست و حیات مجدد جامعه نیازمند گره زدن اندیشه‌ها به اندیشه شهدا است و این مهم از طریق مساجد ممکن است.

این مسئول ادامه داد: انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد و امروز هم باید از ظرفیت مساجد برای ترویج سیره شهدا استفاده کنیم و مسجد بستر و فرصتی برای انجام این کار است و باید بدانیم امنیت و آسایش امروز مرهون ایثار شهدا است.

وی بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از برنامه‌هایی که در حوزه ایثار شهادت اجرا شود، حمایت می‌کند و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین هم برنامه‌های متعددی را در این زمینه و در طول سال برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام رمضانی اعلام کرد: سه‌شنبه‌های تکریم و دیدار با خانواده شهدا، تلاوت قرآن به نیابت از شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی از وصیت‌نامه شهدا و غیره از جمله برنامه‌هایی است که در کانون‌ها اجرا می‌شود و کانون‌ها با ثبت این برنامه‌ها در سایت defadoc.ir می‌توانند از حمایت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بهره‌مند شوند.

وی در ادامه تأکید کرد: به منظور جذب هرچه بیشتر جوانان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان ایده‌هایی جدیدی که در ساخت کلیپ و برنامه‌های این چنینی وجود دارد را جمع‌آوری کرد و همچنین مساجد این ظرفیت را دارند که نویسندگانی در حوزه تحریر خاطرات خانواده شهدا داشته باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطرنشان کرد: مساجد ظرفیت‌های بسیاری دارند که در هیچ اداره‌ای یافت نمی‌شود و ان‌شاالله بتوانیم بدون سهم خواهی دنیوی از ظرفیت مساجد برای ترویج شعائر دینی و اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد تا تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین منعقد شود.

انتهای پیام
captcha