پذیرش طلاب در سطح سه رشته مشاوره اسلامی آغاز می‌شود
کد خبر: 3981304
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
برای نخستین بار در چهارمحال‌وبختیاری؛

پذیرش طلاب در سطح سه رشته مشاوره اسلامی آغاز می‌شود

مسئول مرکز تخصصی شیخ مفید چهارمحال‌وبختیاری از ثبت‌نام سطح سه تخصصی مشاوره اسلامی برای نخستین بار در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به نقل از خبرگزاری حوزه، محمدعلی نظری، مسئول مرکز تخصصی شیخ مفید شهرکرد‌، با اشاره به ثبت‌نام سطح سه تخصصی مشاوره اسلامی برای نخستین بار در چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: مرکز تخصصی شیخ مفید، دروس تخصصی حوزوی را در کنار دروس عمومی ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه رشته تخصصی کلام از سال ٩٣ در این مرکز تدریس می‌شود، افزود: همچنین رشته تفسیر و علوم قرآن در سال ٩٥ اضافه شده است، رشته مشاوره اسلامی از سال گذشته تدریس ‌شده و رشته تخصصی فقه و حقوق و قضای اسلامی نیز امسال برای نخستین بار پذیرش دارد.

مسئول مرکز تخصصی شیخ مفید شهرکرد بیان کرد: رشته کلام زیر نظر مرکز تخصصی کلام آیت‌الله سبحانی در قم و رشته تفسیر و علوم قرآن زیر نظر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن آیت‌الله مکارم شیرازی ارائه می‌شوند.

نظری خاطرنشان کرد: رشته تخصصی فقه و حقوق و قضای اسلامی در سطح دو معادل کارشناسی، رشته تفسیر و کلام در سطح دو و سه و رشته مشاوره اسلامی فقط در سطح سه پذیرش دارد.

وی تصریح کرد: از ابتدا تا کنون بالغ بر ٦٠ نفر در این مرکز تخصصی تحصیل کرده و مشغول تحصیل‌ شده و عده‌ای نیز فارغ‌التحصیل شده‌اند. برای نخستین بار نیز از پایان‌نامه سطح سه رشته کلام  دفاع شد.

مسئول مرکز تخصصی شیخ مفید شهرکرد گفت: کسانی می‌توانند در سطح دو شرکت کنند که سطح یک را گذرانده باشند و کسانی می‌توانند در سطح سه ثبت‌نام کنند که سطح دو را طی کرده باشند.

نظری منابع آزمون را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱. اخلاق در قرآن ج۲ (مشکات)، مرحوم آیت الله مصباح یزدی‌(ره)، چاپ هفتم، انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

۲. آشنایی با روانشناسی، محمدرضا سالاری فر، مرکز نشر هاجر، تابستان ۱۳۹۰

۳. اصول و روش های راهنمایی و مشاوره (ویرایش جدید)، دکتر سید مهدی حسینی بیرجندی، انتشارات رشد،۱۳۹۶

وی تاریخ ثبت نام را تا ١٢ تیر ماه ۱۴۰۰ از طریق سایت سنجش و پذیرش paziresh.ismc.ir اعلام کرد و افزود: تاریخ آزمون ورودی به‌صورت حضوری در شهرکرد متعاقبا اعلام خواهد شد. همچنین ساعت و مکان امتحان به داوطلبان اطلاع رسانی می‌شود.

مسئول مرکز تخصصی شیخ مفید استان دارا بودن شرایط عمومی پذیرش سطح سه مراکز تخصصی حوزه، تکمیل سطح دو حوزه، قبولی در آزمون کتبی ورودی و قبولی در مصاحبه را از شرایط پذیرش اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha