نگهداری صدها کودک در زندان‌های شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا در سوریه
کد خبر: 3981334
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
کمیته بین المللی صلیب سرخ خبر داد،

نگهداری صدها کودک در زندان‌های شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا در سوریه

کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا صدها کودک را از اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه به زندان‌های تحت کنترل خود منتقل کرده اند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین، صلیب سرخ بین المللی از بازداشت صدها کودک در زندان‌های تحت کنترل گروه‌ موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا) در شمال شرق سوریه خبر داد.

این کمیته گفت که این کودکان که بیشترشان پسر هستند، از اردوگاه الهول به زندان‌های بزرگسالان در شمال شرق سوریه منتقل شده و در آنجا در بازداشت هستند.

فابریزیو کاربونی، مدیر منطقه خاور نزدیک و میانه کمیته بین المللی صلیب سرخ می‌گوید: صدها کودک که بیشترشان پسر هستند و برخی از آنها فقط 12 سال سن دارند، هنوز در زندان های بزرگسالان بازداشت هستند که جای مناسبی برای آنها نیست.

این مسئول کمیته جهانی صلیب سرخ از کشورها خواست اتباع خود را از اردوگاه الهول تحویل گرفته و بر اساس قوانین بین المللی به مسائل مربوط به بازگرداندن کودکان به آغوش خانواده‌ها پایبند باشند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفته است که 8 کودک زیر 5 سال در تابستان گذشته در اردوگاه الهول جان خود را از دست دادند که نیمی از آنها در نتیجه عوارض مربوط به سوء تغذیه جان باختند و علت مرگ بقیه کمبود آب بدن در نتیجه اسهال، نارسایی قلبی، خونریزی داخلی و مشکلات مربوط به قند خون بوده است.

اردوگاه الهول که تحت مدیریت شبه نظامیان کُرد است، یک اردوگاه پناهندگی در استان الحسکه در شمال سوریه است که آوارگان و بستگان تروریست‌های داعش در آن نگهداری می‌شوند.

اردوگاه الهول بزرگترین اردوگاه زنان، کودکان و مردان عضو داعش در سوریه و عراق به‌شمار می‌رود و در آن نزدیک به 60 هزار نفر از بیش از 60 کشور جهان که با عناصر گروهک تروریستی داعش در ارتباط بودند، حضور دارند.

این اردوگاه چادری در حومه جنوبی شهر الهول در شمال سوریه، نزدیک مرز سوریه و عراق واقع شده‌ است. 

به گزارش رسانه‌ها، آمریکا هر چند وقت یک بار شماری از داعشی‌های بازداشتی در زندان‌های تحت کنترل شبه نظامیان کرد در سوریه را به پایگاه‌های خود در این کشور منتقل می‌کند و آنها را آموزش داده و برای حملات تروریستی و مقابله با دولت سوریه آماده می‌کند.

 

انتهای پیام
captcha