جمهوری اسلامی ایران مدافع راستین حقوق بشر است
کد خبر: 3981613
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

جمهوری اسلامی ایران مدافع راستین حقوق بشر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان جمهوری اسلامی ایران رامدافع راستین حقوق بشر دانست و گفت: سازمان حقوق بشر آمریکایی هرگز نمی‌تواند در برابر مدافعان اصلی حقوق بشر ایستادگی کند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل این نهاد، صبح امروز، 12 تیرماه، اظهار کرد: دوازدهم تیرماه مصادف است با سالروز حمله ددمنشانه ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۷ که منجر به شهادت ۲۹۰ نفر شد. با ابتکار مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، از روز ششم تا دوازدهم تیرماه به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شده است.

وی افزود: حقوق بشر در حقیقت در دوران معاصر ابزاری در دست قدرت‌های بزرگ برای دستیابی به اهداف سلطه‌گران خودشان است. یکی از این قدرت‌ها آمریکا است که از حقوق بشر برای ایجاد سلطه بیشتر نفوذ در سایر کشورها به ویژه کشورهای مستضعف و محروم و غارت سرمایه‌های آنان استفاده می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: آمریکا از ۵۰ سال گذشته تاکنون، با حضور فرهنگی، سیاسی و نظامی خود در برخی از کشورها و با شعار حقوق بشر توانسته به بخشی از اهداف خصمانه خود دست یابد و این حرکت شوم آمریکا، آنگاه شدت می‌یابد که دولت‌های همسویش با آن همراهی و همکاری می‌کنند.

انصاری‌راد اضافه کرد: در جریان جنگ ایران و عراق، آمریکا با همان شعار حمایت از حقوق بشر، پشتیبانی‌های همه‌جانبه خود را از رژیم بعثی عراق آغاز و در طی 8 سال جنگ تحمیلی از هیچ کوششی در مقابله با انقلاب اسلامی ایران دریغ نکرد و زمانی که صدام در این جنگ با حمایت‌های آمریکا از سلاح‌های شیمیایی و میکروبی استفاده کرد نه‌تنها رزمندگان بلکه شمار زیادی از مردم بی‌گناه کشورمان به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: در جریان جنگ لبنان، سوریه، افغانستان و یمن نیز آمریکا با شعار حقوق بشر نفوذ کرده و با حمایت‌های همه‌جانبه تلاش می‌کند سلطه و سیطره خود را گسترش دهد؛ اما آنچه مسلم است، نظام سلطه‌جوی آمریکا و سایر کشورهای همسو با آن در پیشگاه آزادی خواهان جهان و حامیان واقعی حقوق بشر، شناخته شده هستند و چهره کریه این مدعیان حقوق بشر برای همگان آشکار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: فرهنگ مبتنی بر قرآن کریم، انسان‌ها را دعوت به مبارزه علیه نظام‌های استعماری، استثماری، استحماری و استبدادی می‌کند و تنها راه پیروزی بر نظام‌های فاسد را مبارزه همراه با بصیرت و نوع‌دوستی می‌داند. در شرایط کنونی، حرکت‌های آزادی‌خواهانه و انسان دوستانه برای دفاع واقعی حقوق بشر شکل گرفته است و سازمان حقوق بشر آمریکایی هرگز نخواهد توانست در برابر مدافعان اصلی حقوق بشر ایستادگی کند.

انصاری‌راد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران درواقع یکی از مدافعان راستین حقوق بشر است، افزود: آمریکا که دم از حقوق بشر می‌زند در برهه‌ای از زمان، داعش را تربیت و به جان انسان‌ها می‌اندازد که نه‌تنها در کشورهای منطقه اقدام به آدمکشی می‌کنند بلکه امنیت در کشورهای اروپایی و آمریکایی را نیز به خطر می‌اندازند. جنایات و جرم‌های برگرفته از تفکر داعش از زمان شکل‌گیری تاکنون بر کسی پوشیده نیست و این حرکت توسط آمریکای مدعی حقوق بشر شکل گرفته و همچون غده سرطانی هنوز بقایای آن، امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به وظیفه نخبگان و سایر اقشار جامعه در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی، تصریح کرد: در این هفته، همه فرهیختگان و نخبگان عالمان دینی، اندیشمندان و سایر اقشار تأثیرگذار باید به شناساندن و افشای جنایات آمریکا در منطقه و جهان، همت گمارند و از فضای تبلیغاتی ۱۲ تیرماه برای آشکار ساختن اهداف نظام سلطه‌گر آمریکا استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان یادآور شد: رسانه ملی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها نیز به عنوان یک امکان و ظرفیت تأثیرگذار می‌توانند نسبت به معرفی هرچه بیشتر چهره جنگ‌افروز آمریکا و ایادی‌اش اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha