نقش مهم رسانه‌ها در افشای چهره تروریستی آمریکا به جهان
کد خبر: 3981643
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

نقش مهم رسانه‌ها در افشای چهره تروریستی آمریکا به جهان

معاون هماهنگ‌کننده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: نقش رسانه‌ها  در پرداختن به ابعاد مختلف حادثه پرواز ۶۵۵ ایرباس در خلیج‌فارس، افشای چهره تروریستی آمریکا به جهان و زنده نگاه داشتن یاد شهدای این حادثه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سرهنگ خدابخش کشاورز، معاون هماهنگ‌کننده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران، صبح امروز، 12 تیرماه، در میزگرد رسانه‌ای «افشای حقوق بشر آمریکایی» که با محوریت شهدای ۱۲ تیرماه و بازخوانی موضوعات پیرامون این حادثه بی‌رحمانه در خلیج‌فارس توسط آمریکای جنایتکار و افشا حقوق بشر آمریکایی برگزار شد، اظهار کرد: نام‌گذاری هفته افشا حقوق بشر آمریکایی از تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بود و این هفته را می‌توان هفته دشمن‌شناسی و افشای چهره واقعی آمریکا نامید که دستان آهنین خود را  با روکش مخملی نشان می‌دهد و ما باید بتوانیم چهره تروریستی آمریکا و جنایت‌هایی را که انجام می‌دهند را به تمام دنیا اعلام کنیم.

وی تصریح کرد: ناوشکن آمریکایی وینسنس روز ۱۲ تیر در آب‌های داخلی جمهوری اسلامی ایران کاری را انجام داد که یک جنایت جنگی به حساب می‌آید. این ناو در زمان خود از گران‌قیمت‌ترین ناوهای آمریکا بوده و امکانات مستقر در  آن از پیشرفته‌ترین امکانات جهانی و با شعاع راداری اندازه یک هواپیمای راداری آواکس بوده است که شلیک موشک از سوی ناو یک دستور مستقیم از سوی مقامات آمریکایی قلمداد شده است.

معاون هماهنگ‌کننده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: مسیر پرواز هواپیمای مسافربری ایرباس مشخص بود و هر انسان غیرمتخصصی هم به راحتی می‌تواند تفاوت هواپیمای نظامی و مسافربری را تشخیص دهد. این جنایت آمریکایی‌ها چهره واقعی و ضد بشری آن‌ها را در تاریخ ثبت کرد. علاوه بر هم‌وطنانی که در این پرواز به شهادت رسیدند، تعدادی از اتباع خارجی نیز  در این پرواز حضور داشتند که به همراه هم‌وطنانمان از دست رفتند.

کشاورز بیان کرد: آمریکایی‌ها با مدال لیاقتی که به فرمانده ناو آمریکایی دادند، چهره خودشان در راستای نقض حقوق بشر را بیشتر نمایان کردند. رسانه‌ها  در پرداختن به ابعاد مختلف این حادثه وظیفه سنگینی دارند و اگر رسانه نتواند نقش خودش را به درستی ایفا کند پرواز ۶۵۵ ایرباس به فراموشی سپرده می‌شود و در حد یک سانحه هوایی باقی می‌ماند.

وی تصریح کرد: در راستای گرامیداشت سالروز شهادت شهدای پرواز هواپیمایی ایرباس، ستادی تشکیل شد و نیروی دریایی سپاه  تصمیم گرفت مراسم ۱۲ تیر را در محل حادثه برگزار کند و امسال نیز سومین سالی هست که در محل حادثه حضور پیدا کرده و با همکاری‌های دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان در شناور شهید ناظری این اتفاق رقم خورد.

معاون هماهنگ‌کننده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران  با اشاره به اینکه هرگونه تحرکات دشمن رصد می‌شود، عنوان کرد: ساعتی در شبانه‌روز نخواهیم داشت که در سطح و زیر سطح دریا و حتی آسمان حضور نداشته باشیم. دشمنان این مرزوبوم با تمام سامانه‌های جنگالی که در کل مرزهای آبی مستقر هستند رصد می‌شوند و هرگونه تحرک دشمن را با اشراف کامل زیر نظر داریم.

کشاورز بیان کرد: دشمنان ما خود را در تبلیغات رسانه‌ای غولی بزرگ جلوه می‌دهند در صورتی که طبلی توخالی بیش نیستند. دستگیری ملوانان انگلیسی و آمریکایی نشان از اشراف کامل نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس و دریای عمان دارد. حضور گسترده ارتش نیز مزید بر علت است و در سال‌های گذشته تاکنون به دشمن فهماندیم که ما همه‌جا هستیم و هیچ جا نیستیم که آسیب ببینیم.

وی یادآور شد: سال گذشته الحاق‌های بسیار زیادی در حوزه شناورهای تندرو داشتیم و امروز برای دشمن یک تهدید  جدی محسوب می‌شود  و آن‌ها نمی‌دانند چگونه با شناورهای تندروی ما مقابله کنند. امنیت خلیج‌فارس باید توسط خود کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تأمین شود و به محض اینکه هواپیمایی در مناطق آبی جمهوری اسلامی ورود کند به آن تذکر داده می‌شود و باید به ایستگاه‌های کنترل سطحی نیروی دریایی سپاه اعلام حضور کنند.

انتهای پیام
captcha