آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن اوقاف در تهران + جدول
کد خبر: 3981796
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن اوقاف در تهران + جدول

مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران از صبح امروز، سیزدهم تیرماه در دو بخش بانوان و آقایان آغاز می‌شود و در اولین روز، شرکت‌کنندگان پنج شهرستان در بخش بانوان و سه شهرستان در بخش آقایان رقابت خود را برگزار می‌کنند.

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در تهران

به گزارش ایکنا، مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران از صبح امروز، سیزدهم تیرماه در شهرهای مختلف و به صورت حضوری آغاز می‌شود و در برخی شهرها تا 23 همین ماه ادامه خواهد داشت. برگزاری حضوری این مسابقات با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور متسابقان در محوطه وسیع و حضور تنها یک شرکت‌کننده در سالن مسابقات،‌ خواهد بود.

براساس برنامه اعلام شده از سوی اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، در روز سیزدهم تیرماه در بخش آقایان رقابت‌های تمامی رشته‌ها(حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی) در شهرهای پاکدشت، ورامین و شهرری به صورت تجمیع شده و به میزبانی آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهرری برپا می‌شود.

در بخش بانوان نیز شهرهای پاکدشت، ورامین، پیشوا و شهرری مسابقات خود را به صورت تجمیع شده و به میزبانی بقعه شیخ صدوق در شهرری برگزار می‌کنند.

همچنین رقابت‌های بخش بانوان شهر تهران نیز از صبح امروز، سیزدهم تیرماه در رشته حفظ پنج جزء و به میزبانی آستان مقدس امامزاده صالح(ع) تجریش آغاز می‌شود. مسابقات رشته حفظ 20 جزء همین بخش در شهر تهران نیز به میزبانی آستان مقدس امامزاده حسن(ع) در همین روز برپا خواهد شد.

بر اساس گزارش ایکنا، مسابقات مرحله شهرستانی استان تهران در بخش آقایان در هفت گروه و در بخش بانوان نیز در ۱۰ گروه برگزار می‌شود. مسئولان مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و نیز اجرای بهتر، همچون سال گذشته مرحله شهرستانی را به صورت تجمیع‌شده برگزار می‌کنند.

در استان تهران هزار و ۲۲۳ نفر برای حضور در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن ثبت‌نام کرده‌اند، این تعداد نسبت به سال قبل با رشدی ۱۰۰ درصدی مواجه بوده است. استان تهران در بین استان‌های کشور از حیث میزان ثبت‌نام جایگاه هشتم را کسب کرده است.

 آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در تهران

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در تهران

انتهای پیام
captcha