آغاز مرحله شهرستانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن در استان کرمان
کد خبر: 3983238
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

آغاز مرحله شهرستانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن در استان کرمان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اعلام شروع چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان کرمان، گفت: میزان استقبال شرکت‌کنندگان امسال نسبت به دوره‌های گذشته ۳ برابر بیشتر بوده است.

به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بزرگترین رویداد قرآنی استان کرمان با شروع مسابقات مرحله شهرستانی قرآن کریم در شهرستان جیرفت کلید خورد.

حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، ضمن اعلام این خبر  گفت: با آغاز مرحله شهرستانی مسابقات در شهرستان جیرفت، چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از امروز 20 تیرماه کار خود را شروع و تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی از ثبت نام قریب یک هزار نفر در این دوره از مسابقات خبر داد و اظهار داشت: میزان استقبال شرکت‌کنندگان امسال نسبت به دوره‌های گذشته 3 برابر بیشتر بوده است.

فاطمی با اشاره به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه و قرمز بودن اکثر شهرستان‌های استان گفت: این مسابقات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در 5 شهرستان به‌صورت حضوری و غیر‌حضوری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف استان تصریح کرد: در شهرستان‌هایی که امکان برگزاری مسابقات به‌صورت غیر حضوری فراهم باشد از طریق ویدئو کنفرانس و در شهرستان‌هایی که این امکان را نداشته باشند به‌صورت تک نفره و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی این رویداد مهم قرآنی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف استان اظهار کرد: این مسابقات در 5 شهرستان(کرمان، زرند، جیرفت، رفسنجان و سیرجان) و در 10 رشته قرآنی با حضور 5 نفر از داوران برجسته استان برگزار می‌شود. که پس از ارزیابی نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله استانی راه می‌یابند.

انتهای پیام
captcha