راه‌اندازی بیش از ۳۰۰ مرکز نیکوکاری در استان کرمان
کد خبر: 3983720
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

راه‌اندازی بیش از ۳۰۰ مرکز نیکوکاری در استان کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بابیان اینکه تاکنون ۳۷۶ مرکز نیکوکاری در استان کرمان راه‌اندازی شده است؛ گفت: خدمات‌دهی به ۳۰ درصد سالمندان تحت حمایت این نهاد در استان کرمان از طریق مراکز نیکوکاری انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در جهت مردمی کردن خدمات‌رسانی به جامعه هدف و با محوریت مساجد در محلات راه‌اندازی شده و می‌شوند، افزود: در این مراکز کمک‌های مردمی و همچنین صدقات محلات با کمک هیئت امناء مساجد جمع‌آوری و بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان محله و افراد تحت حمایت این نهاد قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه تاکنون ۳۷۶ مرکز نیکوکاری در استان کرمان راه‌اندازی شده است، بیان کرد: ۸۳ مورد از این مراکز نیکوکاری به‌صورت تخصصی در زمینه‌های اشتغال، فرهنگی، مشاوره، درمانی، زکات و مسکن فعالیت می‌کنند.

صادقی با اشاره به اینکه تاکنون پرونده مددجویی ۳۰ درصد از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان به مراکز نیکوکاری واگذار شده است، افزود: برنامه‌ریزی‌شده تا پایان سال جاری نیز پرونده ۷۰ درصد مددجویان سالمند تحت حمایت این نهاد به مراکز نیکوکاری واگذار شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به اهداف فعالیت مراکز نیکوکاری اشاره و بیان کرد: مراکز نیکوکاری باهدف نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری به‌صورت محله محور، شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک‌های مردمی در محل سکونت و گسترش ارتباطات بین مردم در محله آغاز به کارکردند تا امکان فعالیت داوطلبانه مردمی برای خدمت‌رسانی به نیازمندان را فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha