تحکیم همکاری مجمع فقه اسلامی با دانشگاه علوم اسلامی اردن
کد خبر: 3984009
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

تحکیم همکاری مجمع فقه اسلامی با دانشگاه علوم اسلامی اردن

دبیر کل مجمع جهانی فقه اسلامی طی نشستی در دانشگاه علوم اسلامی اردن بر همکاری میان مجمع و دانشگاه در راستای مبارزه با اندیشه‌های افراطی، اشاعه اسلام میانه‌رو و تقویت فرآیند تمدن اسلامی تأکید کرد.

تحکیم همکاری مجمع فقه اسلامی با دانشگاه علوم اسلامی اردن

به گزارش ایکنا به نقل از الدستور، قطب مصطفی سانو، دبیرکل مجمع جهانی فقه اسلامی روز گذشته، 22 تیر با محمد علی الخلایله، رئیس دانشگاه بین‌المللی علوم اسلامی در مورد جنبه‌های همکاری مشترک و بهره‌گیری از تجربیات بین دانشگاه و مجمع گفت‌وگو کرد.

سانو در جریان بازدید از دانشگاه علوم اسلامی امان بر اهمیت رسالت اردن در گسترش میانه‌روی اسلامی تأکید کرد و گفت: فقها و دانشمندان مجمع بر اهمیت و نقش محوری اردن در برجسته‌سازی تصویر درست و شفاف از اسلام اتفاق نظر دارند.

او نقش جامعه علوم اسلامی امان در تدریس مذاهب چهارگانه بر اساس چشم‌انداز آن در اشاعه دین اسلام و مبارزه با اندیشه‌های افراطی را ستود و تأکید کرد: اشتیاق ما برای بازدید از دانشگاه به دلیل شهرت برجسته آموزشی آن در سطح جهان و نقش آن در جذب دانشجویان از کشورهای جهان اسلام است.

دبیر کل مجمع جهانی فقه اسلامی از نقش دانشگاه علوم اسلامی اردن در تربیت متخصصان توانمند در برجسته‌سازی تصویر درخشان از اسلام و مسلمانان برای جهان عربی و اسلامی تقدیر کرد و گفت: این متخصصان می‌توانند در امور مربوط به عقیده، شریعت، علوم، اندیشه، تمدن، هنرها و معماری اسلامی به تقویت تمدن اسلامی کمک کنند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی علوم اسلامی نیز به نوبه خود بر نقش امان در مقابله با چالش‌های امت اسلامی تأکید کرد و گفت: این چالش‌ها محدود به جهان عربی و اسلامی نیست بلکه چالش‌هایی فراگیر است که همه بشریت با آن مواجهند و ما تأکید می‌کنیم که اسلام دینی است که دیگران را می‌پذیرد و به آنها احترام می‌گذارد و مفهوم تمدن بشری را تقویت می‌کند.

الخلایله با اشاره به تلاش دانشگاه علوم اسلامی اردن برای ترکیب دانش و فضیلت مبتنی بر ایمان و خرد گفت: این دانشگاه نهادی اسلامی، مدرن و پیشگام در برنامه‌های تحصیلی است و به یکی از معتبرترین دانشگاه‌ها در سطح منطقه و جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha