رقابت 21 هزار دانش‌آموز ابتدایی در بیست‌ونهمین آزمون درس‌هایی از قرآن
کد خبر: 3984690
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
به مدت 3 روز انجام می‌شود؛

رقابت 21 هزار دانش‌آموز ابتدایی در بیست‌ونهمین آزمون درس‌هایی از قرآن

معاون اجرایی مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت: آزمون نهایی درس‌هایی از قرآن ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی طی سه روز با رقابت حدود 21 هزار نفر از 26 تیر آغاز شده است و تا دوشنبه، 28 تیر، ادامه خواهد داشت.

ابراهیم آقابابایی، معاون اجرایی مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره آزمون نهایی درس‌هایی از قرآن که هفته گذشته شاهد برگزاری دوره مقطع متوسطه بودیم، بیان کرد: امسال شاهد برگزاری بیست و نهمین دوره آزمون نهایی مسابقات درس‌هایی از قرآن(با محوریت برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی) برای سال تحصیلی 1399-1400 بودیم. پیش از کرونا آزمون به صورت حضوری و با رقابت حدود 100 هزار نفر در حدود 700 منطقه آموزش و پرورش در کشور برگزار می‌شد و تعدادی که حد نصاب لازم را کسب کرده بودند به عنوان نفرات برگزیده انتخاب می‌شدند.

وی ادامه داد: در این دو سال به دلیل شیوع کرونا آزمون پایانی به صورت مجازی اخذ می‌شود و بیست و نهمین دوره از طریق اپلیکیشن «سراج منیر»، که از سوی مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی سفارش و طراحی شده و امکان دریافت آن از طریق کافه‌بازار است، برگزار می‌شود. اسامی دانش‌آموزان را مناطق آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند که حدوداً در دوره متوسطه نزدیک به 70 هزار نفر و در دوره ابتدایی نزدیک به 21 هزار نفر متقاضی حضور در آزمون پایانی بودند. شرکت‌کنندگان از طریق سامانه https://azmoon.tarvijequran.ir/ و براساس دسته‌بندی مشخص در آزمون حضور می‌‌یابند.

آقابابایی اظهار کرد: در آزمون پایانی مقطع متوسطه که هفته گذشته برگزار شد، طی برنامه‌ریزی انجام شده، روزانه 10 هزار نفر در هفت روز با هم رقابت داشتند، اما از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان، 20 هزار نفر در آزمون شرکت کردند، یعنی حدود یک‌سوم ثبت‌نامی‌های واجد شرایط در آزمون نهایی حضور یافتند که آن هم به دلیل شیوع کرونا و کمی بهره‌مندی دانش‌آموزان از دستگاه‌های تلفن همراه اندروید و ... بوده است و نتیجه آزمون در آینده‌ای نزدیک مشخص می‌شود. البته آزمونی برای جاماندگان این مقطع سنی در اواخر هفته آینده یا اوایل مرداد برگزار می‌شود. اما آزمون نهایی درس‌هایی از قرآن ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از 26 تیر آغاز شده است و تا دوشنبه، 28 تیر، ادامه خواهد یافت. استان‌ها را تقسیم‌بندی کرده‌ایم تا هر روز حدود 7 تا 8 هزار نفر با ورود به اپلیکیشن سراج منیر در آزمون شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه زمان ورود دانش‌آموزان به آزمون از طریق پیامک اطلاع‌رسانی شده است، ادامه داد: منبع آزمون در اپلیکیشن سراج منیر بارگذاری شده است. البته پیش‌تر این منبع از طرق دیگر مانند شبکه شاد در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته بود. دانش‌آموزان با ورود به اپلیکیشن و آزمون، به 20 سؤال سه‌گزینه‌ای طی 40 دقیقه پاسخ می‌دهند و با کسب نمره 16 از 20 نصاب لازم را به دست می‌آورند.

آقابابابی در پاسخ به این سؤال که برخی در ورود به سامانه دچار مشکل بودند، اظهار کرد: به دانش‌آموزان پیامک داد شده است و آنها با نام کاربری (کدملی) و کلمه عبور(سال تولد) وارد سامانه و اپلیکیشن سراج منیر خواهند شد و پس از مطالعه راهنما و در صورت نیاز به مطالعه منبع آزمون، وارد آزمون می‌شوند و به 20 سؤال پاسخ خواهند داد.

وی درباره اینکه آیا این سامانه بعد از شیوع کرونا برقرار خواهد بود؟ گفت: در صورتی که مدارس باز شود، روال گذشته اجرا می‌شود، یعنی پاسخ‌نامه در مدارس توزیع و ثبت‌نام‌ها در مدارس انجام می‌شود و با توجه به اینکه از سامانه جواب خوبی گرفته‌ایم، بخشی از آزمون به صورت حضوری (ارتباط چهره به چهره و آشنایی با نیروهای اجرایی) و بخشی نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود. اگر دانش‌آموزان در ورود به سامانه با مشکل روبه‌رو هستند، در وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور دقت کنند یا برای راهنمایی بیشتر با شماره 02166955515 تماس بگیرند. 

انتهای پیام
captcha