هتک حرمت مسجدالاقصی حمله تروریستی به همه مسلمانان است / ادامه تحصن تا عید قربان
کد خبر: 3984881
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
گروه‌های فلسطینی تأکید کردند؛

هتک حرمت مسجدالاقصی حمله تروریستی به همه مسلمانان است / ادامه تحصن تا عید قربان

گروه‌ها و شخصیت‌های فلسطینی حمله گسترده امروز شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیستی را حمله تروریستی به همه مسلمانان توصیف و تأکید کردند که فلسطینیان با ادامه تحصن در مسجدالاقصی و کوچه‌های بخش قدیمی قدس به انتفاضه علیه اشغالگران ادامه می‌دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، منابع فلسطینی اعلام کردند از صبح امروز، 1210 شهرک‌نشین و 20 نیروی جاسوسی رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی یورش آوردند و نظامیان اشغالگر هم با بستن باب‌المغاربه اجازه ورود فلسطینی به مسجدالاقصی را نمی‌دهند.

گروه‌های فلسطینی حمله گسترده امروز نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی که طبق فراخوان‌های قبلی و با ضرب و شتم نمازگزاران و تحصن‌کنندگان فلسطینی در صحن‌های مسجد انجام شد، محکوم کردند.

طارق سلمی، سخنگوی رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که حمله امروز صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی  اقدامی تروریستی و تجاوزگری در حق ملت فلسطین و همه عرب‌ها و مسلمانان است.

سلمی تأکید کرد: در شرایطی که دشمن صهیونیستی از مقاصد خصمانه خود در حق یکی از مقدس‌ترین مقدسات مسلمانان خبر می‌دهد، برخی کشورها و حاکمان آن بر عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی که به معراج پیامبر خدا تعرض می‌کند، اصرار دارند.

هتک حرمت مسجدالاقصی حمله تروریستی به همه مسلمانان است / ادامه تحصن تا عید قربان

وی با تأکید بر اینکه حملات رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی شعله خشم همه مسلمانان را شعله‌ور خواهد کرد، گفت: کسی که نسبت به تحولات قدس و مسجدالاقصی خشمگین نمی‌شود، باید در دین و قومیت عربی خود تجدید نظر کند.

سلمی از همه ملت فلسطین در قدس و همه شهرهای داخل سرزمین‌های اشغالی 48 خواست بسیج عمومی اعلام و به سمت مسجدالاقصی عزیمت کنند و در برابر حملات شهرک‌نشینان صهیونیست و نظامیان اشغالگر ایستاده و آتش درگیری را در همه مناطق شعله‌ور کنند.

فلسطینیان مجددا عازم قدس و مسجدالاقصی شوند

محمد حماده، سخنگوی حماس در شهر قدس هم امروز یکشنبه تأکید کرد که اقدام رژیم اشغالگر در رها کردن افسار شهرک‌نشینان صهیونیست برای یورش به مسجدالاقصی و حمله به شهروندان فلسطینی، نشانه سلطه‌گری و تحکم نیست، بلکه نشان عجز و نقصی است که رژیم اشغالگر درصدد سرپوش گذاشتن بر آن است.

او از ملت فلسطین خواست با عزیمت به سمت قدس و تحصن در صحن‌های مسجدالاقصی و کوچه‌های بخش قدیمی این شهر تا نماز روز عیدقربان را در آنجا بمانند و فرصت را از رژیم اشغالگر برای تجاوز به قدس و مسجدالاقصی بگیرند.

مأموران امنیتی فلسطین سلاحشان را به سمت اشغالگران نشانه بگیرند

جنبش مجاهدین فلسطین نیز گفت: اتفاقات مسجدالاقصی جرم صهیونیستی در حق سرزمین و مقدسات ماست و دشمن در قبال پیامدهای این اقدامات تحریک‌آمیز در حق قدس و مسجدالاقصی مسئول است.

این جنبش از فلسطینیان قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 48 خواست با عزیمت به سمت مسجدالاقصی و اعتکاف در آنجا، انتفاضه خشم سراسری علیه اشغالگران صهیونیست و نظامیان آنها راه اندازند.

جنبش مجاهدین گفت: نبرد سیف‌القدس که مقاومت برای دفاع از حقوق ملت ما و مقدسات ما آغاز کرد تمام نشده است و نبرد دفاع از مقدسات همچنان ادامه دارد.

در بیانیه این جنبش آمده است: ما از فرزندان آزاده دستگاه‌های امنیتی فلسطین در کرانه باختری که سلاح به دست دارند، می‌خواهیم تیر خود را به سمت سینه‌های اشغالگران صهیونیست که دست از هتک حرمت مقدسات و مسجدالاقصی برنمی‌دارند، شلیک کنند.

این جنبش از تشکیلات خودگردان نیز خواست همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی را قطع و دست از بازداشت مبارزان فلسطین بردارد تا آنها به تکلیف خود در دفاع از ملت و مقدسات فلسطین عمل کنند.

برنامه نظام‌مند برای کشاندن منطقه به جنگ دینی

یوسف سلامه، معاون اول رئیس کمیته عالی اسلامی قدس هم با تأکید بر اینکه اتفاق امروز در مسجدالاقصی و حمله نظامیان اشغالگر به نمازگزاران و تحصن‌کنندگان فلسطینی و اخراج آنها از صحن‌های مسجد در راستای سلسله تجاوزگری‌های صهیونیست‌ها علیه مقدسات اسلامی و مسیحی است که طبق برنامه نظام‌مندی برای کشاندن منطقه به جنگی دینی پیش می‌رود.

او حمله امروز شهرک‌نشینان صهیونیست را موجب شعله‌ور شدن آتش جنگ در منطقه خواند و گفت: ملت فلسطین اجازه تعرض به اصول فلسطین و حقوق دینی آن را نمی‌دهد.

هتک حرمت مسجدالاقصی حمله تروریستی به همه مسلمانان است / ادامه تحصن تا عید قربان

سلامه قدس را مسئله محوری برای ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی خواند و گفت: امیدواریم که امت اسلامی با اتخاذ موضع آشکاری اجازه تعرض به مسجدالاقصی را ندهد و تأکید کند که این اتفاقات به جنگی منجر خواهد شد که کسی نمی‌تواند پایانش را پیش‌بینی کند.

انتهای پیام
captcha