انتفاضه فلسطینیان در برابر هتک حرمت صهیونیست‌ها / صبر مقاومت را امتحان کند
کد خبر: 3984624
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
اتحادیه جهانی علمای مسلمان فراخوان داد؛

انتفاضه فلسطینیان در برابر هتک حرمت صهیونیست‌ها / صبر مقاومت را امتحان کند

اتحادیه جهانی علمای مسلمان و گروه‌های ملی و مقاومت فلسطین از اهالی سراسر سرزمین‌های فلسطینی خواست برای دفاع از مسجد الاقصی در برابر تلاش برنامه ریزی شده صهیونیست ها در یورش گسترده به مسجد الاقصی در هشتم ذی حجه انقلاب کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری قدس، اتحادیه جهانی علمای مسلمان از امت اسلامی و آزادگان جهان خواست مانع حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در روز هشتم ذی‌حجه شوند.

گروه‌های افراط‌گرای صهیونیست به مناسبت بزرگداشت آنچه سالگرد تخریب معبد هیکل خوانده شده است، از شهرک‌نشینان صهیونیست دعوت کرده‌اند فردا یکشنبه در سطحی گسترده به صحن‌های مسجد‌الاقصی یورش آورند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان تصریح کرد: ما از فلسطینیان و به‌ویژه اهالی قدس می‌خواهیم برای دفاع از مسجدالاقصی به آنجا عزیمت کنند. دستیابی به این افتخار بزرگ آرزوی هر زن و مرد مسلمانی است و در آن پاداشی بزرگ است، زیرا خداوند متعال می‌فرماید: «يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ».

در بیانیه اتحادیه آمده است: شهرک‌نشینان اشغالگر و متجاوز از دهه‌ها پیش بر ورود غیرقانونی به مسجدالاقصی اصرار دارند و تازه‌ترین آن مربوط به همین ماه مبارک رمضان اخیر است که نگاهبانان زن و مرد مسجدالاقصی و انتفاضه بزرگ فلسطینیان آن را ناکام گذاشت و این بار هم به اذن پروردگار ناکام خواهد ماند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان گفت: نخستین انقلاب فلسطینیان در برابر حملات شهرک‌نشینان مربوط به سال 1929 میلادی می‌شود که به «ثورة البراق» معروف است، زمانی که صهیونیست‌ها تلاش داشتند در روزی مصادف با سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) وارد مسجدالاقصی شوند، اما فلسطینی‌ها به مقابله با آنها رفتند، جرقه این انقلاب هنوز خاموش نشده و جز با پایان اشغالگری هم پایان نخواهد یافت.

گروه‌های ملی و مردمی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌های جدگانه از فلسطینیان دعوت کرده‌اند که فردا برای مقابله با تلاش صهیونیست‌ها در حمله به مسجدالاقصی در آنجا تحصن کنند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از اهالی قدس خواست با تمام قدرت به مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها بروند و همه روش‌های رویارویی بااشغالگران را به کار گیرند.

در بیانیه جهاد اسلامی به این مناسبت آمده است: چشم مقاومت به قدس دوخته شده است آنچه در آنجا جریان دارد به قواعد درگیری لطمه می‌زند و درباره تشدید تنش‌ها و به آتش کشیده شدن منطقه هشدار می‌دهد.

شورای فتوای عالی در فلسطین نیز درباره عواقب اقدامات رژیم صهیونیستی برای تحمیل واقعیت جدیدی بر قدس و مسجدالاقصی هشدار داد.

در  بیانیه حماس هم به همین مناسبت آمده است: کابینه صهیونیستی پس از اینکه به اراذل و اوباش شهرک‌نشین اجازه حمله به مسجدالاقصی را داد و همچنین کمپین‌هایی برای تجمع شهرک‌نشینان در خیابان‌های قدس به مناسبت تخریب معبد موهوم هیکل راه‌اندازی کرد، نشان داد که این اشغالگران دوباره با آتش بازی می‌کنند، زیرا مناسبت‌های دینی مسلمانان به خصوص دهه اول ذی‌حجه و روزهای عید عرفه و عید قربان را مورد هتک حرمت قرار داده‌اند.

حماس افزود: ما به این کابینه هشدار می‌دهیم که سعی نکند صبر مقاومت را امتحان کند چرا که مردان دلیر مقاومت با خدای خود عهد بسته‌اند که در دفاع از گرانبهاترین دارایی خود یعنی مسجدالاقصی به هیچ وجه دچار ملال و خستگی نشوند.

این جنبش از جوانان قدس و دیگر مناطق فلسطینی خواست از روز شنبه برابر با هفتم ‌ذی حجه با تجمع در مقابل درهای قدیمی مسجدالاقصی و همه محله‌ها و خیابان‌های قدس با هر گونه یورش شهرک‌نشینان صهیونیست و تجاوزگری آنها مقابله کنند.

انتهای پیام
captcha