عقب‌نشینی دولت هند از تصمیم ممنوعیت انجام قربانی در کشمیر
کد خبر: 3984949
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶

عقب‌نشینی دولت هند از تصمیم ممنوعیت انجام قربانی در کشمیر

در پی نگرانی مسلمانان کشمیر از یک نامه منسوب به دولت هند برای ممنوعیت انجام قربانی در این منطقه، مقامات هندی اعلام کردند انجام قربانی در کشمیر مجاز است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دیلی استار، مقامات کشمیر تحت کنترل هند اعلام کردند که هیچ منعی برای قربانی کردن حیوانات در تعطیلات عید سعید قربان وجود ندارد.

اعلام این مطلب، یک روز پس از آنکه دولت از مجریان قانون خواست تا قربانی گاو، گوساله، شتر و سایر حیوانات را در این منطقه متوقف کنند صورت می‌پذیرد.

جی ال شارما (GL Sharma)، یک مقام ارشد دولتی گفت که نامه دولت به مقامات کشمیری سوء تفسیر شده و دولت به دنبال حمل و نقل مناسب حیوانات و جلوگیری از ظلم در حق آنها در طی عید قربان بوده است.

شارما گفت این نامه برای اجرای قوانین شورای حقوق حیوانات به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است و هدف آن جلوگیری از ظلم به حیوانات بوده است. این به معنای منع ذبح و قربانی نیست.

در یک نامه دولت خطاب به مقامات مدني و پليس در منطقه از آنها خواسته شده بود تا با استناد به قوانين حمايت از حيوانات، قربان كردن گاو، گوساله، شتر و ساير حيوانات را  متوقف كنند.

این امر باعث ایجاد اعتراضاتی در این منطقه شد و گروهی از علمای مسلمان آن را خودسرانه وغیر قابل قبول خواندند. اتحادیه مجلس علمای مسلمان هند در بیانیه‌ای گفت که قربانی کردن حیوانات حلال، از جمله گاوها در عید قربان یک اصل مهم اسلام در این روز است. این نهاد از دولت خواست فورا این دستور تبعیض آمیز را لغو کند. 

تعطیلات امسال عید قربان در هند از 21 تا 23 جولای (30 تیر تا اول مرداد) خواهد بود.

این در حالی است که برخی از فعالان کشمیری از طرح دولت هند برای تخریب صدها مسجد در این منطقه خبر می‌دهند. مشعل حسین مالک رئیس سازمان صلح و فرهنگ کشمیر می‌گوید هند در حال تخریب 500 مسجد در کشمیر اشغالی است.

وی که همسر محمد یاسین مالک، رهبر زندانی حزب حریت کشمیر است این مطلب را در سخنرانی در سمینار بزرگداشت روز شهدای کشمیر اعلام کرد.

وی گفت که دولت هند براساس طرحی برای ساخت معابد برای استقرار هندوها قصد  تخریب مساجد جامو و کشمیر و ساخت معبد به جای آنها را دارد . وی گفت نارندرا مودی نخست‌وزیر هند موج جدیدی از بربریت و تروریسم را به راه انداخته تا صدای مبارزان آزادی را خاموش کند.

مسلمانان کشمیری بیم آن دارند که دولت هند به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر ملی‌گرا هندوی این کشور، پس از سلب نیمه خودمختاری منطقه در سال 2019 ، شروع به تغییر در بافت جمعیتی کشمیر کند.

از زمان به قدرت رسیدن مودی در سال 2014، هند شاهد حملات دسته جمعی به گروه‌های اقلیت بوده است. هندوهای افراطی معمولا مسلمانان را هدف حمله قرار داده‌اند. مسلمانان هند 14 درصد از جمعیت تقریبا 1.4 میلیارد نفری هند را تشکیل می‌دهند و حدود 80٪ جمعیت این کشور هندو هستند.

انتهای پیام
captcha