واکنش پاکستان به تغییر مرزبندی حوزه‌های انتخاباتی در کشمیر
کد خبر: 4056479
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

واکنش پاکستان به تغییر مرزبندی حوزه‌های انتخاباتی در کشمیر

وزارت خارجه پاکستان با تسلیم شکایتی به سازمان ملل، دولت هند را متهم به تلاش برای کاهش حضور نمایندگان مسلمانان در حکومت این کشور از طریق تغییر در مرزبندی حوزه‌های انتخاباتی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، پاکستان با تسلیم شکایتی علیه هند به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل، دولت این کشور را متهم کرد که با ایجاد مرزبندی‌های جدید در حوزه‌های انتخاباتی در منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر، در تلاش است حضور نمایندگان مسلمانان در حکومت هند را کاهش دهد.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت امور خارجه پاکستان منتشر شده، آمده است: بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان، در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد، آن‌ها را در جریان ترفند مجرمانه هند برای محدود کردن حضور نمایندگان مسلمانان از طریق تغییر در مرزبندی حوزه‌های انتخاباتی در جامو و کشمیر قرار دهد. به گفته وزارت خارجه پاکستان این اقدام هند تلاشی برای به حاشیه راندن، تضعیف و تقسیم بیشتر جمعیت مسلمان در کشمیر است.

وزیر امور خارجه پاکستان تأکید کرد: این اقدامات غیرقانونی نقض آشکار قوانین بین‌المللی از جمله منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مناقشه جامو و کشمیر است.

وی از هند خواست تا به مردم منطقه اجازه دهد تا آینده خود را از طریق یک همه‌پرسی آزاد و عادلانه مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تعیین کنند.

چند روز پیش، یک کمیته هندی متشکل از رئیس کمیسیون ملی انتخابات، رئیس کمیسیون انتخابات جامو کشمیر و رئیس سابق دادگاه قانون اساسی گزارش نهایی خود را درباره تغییر مرزبندی حوزه‌های انتخاباتی منتشر کرد. در این گزارش بر افزایش تعداد کرسی‌های انتخاباتی جامو و کشمیر نسبت به بخش تحت کنترل پاکستان از کشمیر تأکید شده بود.

تنش‌ها در روابط بین دو همسایه دارای سلاح‌ هسته‌ای پس از آن تشدید شد که پارلمان هند لایحه‌ای را تصویب کرد که وضعیت ویژه در کشمیر لغو شد.

 در پایان فوریه سال گذشته، به دنبال تبادل آتش‌های مکرر بین دو طرف، هند و پاکستان توافق کردند که آتش‌بس میان خود را در منطقه مورد مناقشه کشمیر، به‌دقت رعایت کنند. با این حال چندی پیش دولت پاکستان در واکنش به پرتاب یک موشک کروز از خاک هند به پاکستان، از احتمال در گرفتن جنگ در پاسخ به این حملات خبر داد. دولت هند در آن زمان پرتاب این موشک را یک حادثه تصادفی اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha